کد مطلب:9235
تاریخ انتشار:5 خرداد 1399 ساعت 13:31
چاپ چاپ

ورود هزاران پرنده حمایت شده سار صورتی به بیله‌سوار

حدود سه هزار قطعه پرنده مهاجر حمایت شده و حفاظت شده سار صورتی بصورت متراکم در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیله‌سوار هنگام گشت و کنترل، دسته‌هایی از پرندگان مهاجر حمایت شده و حفاظت شده سار صورتی را در زیستگاه‌های این شهرستان مشاهده کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار گفت: حدود سه هزار قطعه پرنده مهاجر حمایت شده و حفاظت شده سار صورتی بصورت متراکم در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

بهنام برزگر روز دوشنبه افزود: گونه حمایت و حفاظت شده سار صورتی همه ساله در این موقع از سال جهت تابستان‌گذرانی بصورت مهاجر عبوری به برخی از زیستگاه‌های منطقه مغان بویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می‌کنند.

او گفت: این پرنده‌ها بصورت گروه‌های کوچک ۵۰۰ تا هزار قطعه‌ای دیده می‌شوند و تعداد آنها در سال‌های اخیر بدلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق رو به افزایش است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بومی و مهاجر بوده و هر سال با تغییر فصول، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز می‌باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/9235