کد مطلب:877
تاریخ انتشار:11 آذر 1392 ساعت 07:41
چاپ چاپ

پاسخ به یک خبر ؛

پارک ملی بوجاق به مزایده نرفته است

بر خلاف ادعای برخی آقایان ، هیچ‌گونه ناتوانی، ضعف‌کاری از طرف اداره کل محیط زیست استان گیلان در زمینه نگهداری اراضی و حفظ کاربری آن اعمال نشده و هیچ تغییر کاربری در اراضی پارک ملی بوجاق از سال 81 و پس از اخذ عنوان پارک ملی در آن صورت نگرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بر خلاف آگهی منتشر شده برای مزایده بخشی از پارک ملی بوجاق، هیچ مزایده‌ای برای این پارک ملی برگزار نشده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ امیر عبدوس با ارسال نامه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس در واکنش به خبر «بخشی از پارک ملی بوجاق کیاشهر به مزایده گذاشته شد» اظهار کرد: سال‌هاست سازمان حفاظت محیط زیست با عاملیت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برای ممانعت از واگذاری و تغییر کاربری بخش کوچکی از اراضی پارک ملی بوجاق که سند آن به نام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صادر شده، اهتمام ویژه داشته و در این زمینه تلاش کرده است.
وی با بیان اینکه مزایده مذکور انجام نشده است، افزود: دلایل این امر رایزنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مشاوره این اداره کل به متقاضیان بوده است.
این مسئول ادامه داد: متقاضیان با آگاه شدن از معارضه سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه مالکیت زمین‌های موصوف، به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان مراجعه کردند که بدون استثنا این اداره کل متقاضیان را از ورود به مزایده باز داشته است هر چند آگهی مزایده منتشر شده اما اساساً منجر به برگزار مزایده نشده است.
وی تصریح کرد: بر خلاف ادعای آقای محمدیان، هیچ‌گونه ناتوانی، ضعف‌کاری و چوب حراج‌زدنی، از طرف اداره کل محیط زیست استان در زمینه نگهداری اراضی و حفظ کاربری آن اعمال نشده و هیچ تغییر کاربری در اراضی پارک ملی بوجاق از سال 81 و پس از اخذ عنوان پارک ملی در آن صورت نگرفته است بلکه بر خلاف ادعای این فرد، رایزنی‌های سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه دارد به گونه‌ای که مقرر است تا برای واگذاری یا هبه کردن اراضی موصوف به محیط زیست تقاضایی به مقام‌های ذی‌صلاح تسلیم شود.
عبدوس با بیان اینکه با شرایط موجود و قرار گرفتن این اراضی در محدوده پارک ملی بوجاق به فروش رفتن و یا واگذاری آنها امری بعید و ناممکن به نظر می‌رسد، یادآور شد: سازمان محیط زیست اعلام می‌دارد که استفاده از این اراضی بدون مجوز سازمان و انطباق با کاربری‌هایی که طرح مدیریت پارک ملی بوجاق تهیه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرده امکانپذیر نیست.
وی یادآور شد: بهتر بود مصاحبه شونده شرط انصاف را رعایت کرده و در معرکه‌ای که هر لحظه از جوانب مختلف فشاری بر سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل تصرف و تخریب منطقه وارد می‌شود نسبت «ناتوانی، ضعف، کم‌کاری و چوب حراج زدن» را به این سازمان نمی‌داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام حمایت از مجموعه گروه‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست، متذکر شد: آنها را به همدلی بیشتر برای هم افزایی و مقابله با تخریب محیط زیست فرا خوانده و حاشیه‌سازی را دوای درد زخم‌های عمیق محیط زیست منطقه نمی‌دانیم.
وی همچنین خواستار این شد که زمینه فرصت و ارائه توضیح درباره موضوع مذکور برای اداره کل محیط زیست در این رسانه فراهم می‌شد.


http://www.mohitzist.ir/fa/content/877