کد مطلب:8219
تاریخ انتشار:31 اردیبهشت 1399 ساعت 10:36
چاپ چاپ

بازگشت سمور سنگی به دامن طبیعت همدان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: یک گونه سمور سنگی که در منزل فردی پناه گرفته بود زنده‌گیری و به دامان طبیعت باز گردانده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: یک گونه سمور سنگی که در منزل فردی پناه گرفته بود زنده‌گیری و به دامان طبیعت باز گردانده شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پیمان زرین روز چهارشنبه اظهار داشت: پس از پناه این سمور سنگی در منزل فردی علاقه مند به حیات وحش و محیط زیست، این شخص موضوع را به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان اطلاع داد.

وی اضافه کرد: بی درنگ تیمی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در منزل این دوستدار طبیعت حضور یافته و  نسبت به زنده گیری این گونه جانوری اقدام کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: پس از آن وضعیت جسمی سمور سنگی مورد بررسی قرار گرفته و به دنبال اطمینان از سلامت این گونه جانوری، آن را در دامن طبیعت رها کردند.

زرین اضافه کرد: سمور سنگی به علت وجود لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌ سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش به سمور راش نیز معروف است.

وی ادامه داد: جوندگانی همچون موش، موش‌های صحرایی و پرندگان کوچک از طعمه‌های اصلی این گونه جانوری هستند و به ندرت ممکن است به ماکیان اهلی نیز حمله کنند.

سمور سنگی با نام علمی: Martes foina یکی از انواع سمورها است. این سمور از نظر مشخصات فیزیکی شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد اما اندازه آن کوچکتر است.

این نوع سمور جزو گونه های کمیاب در ایران محسوب شده و گوشتخواری شب فعال است و از  جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک و تخم مرغ نیز  تغذیه می‌کند.

تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در استان همدان شناسایی شده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/8219