کد مطلب:8201
تاریخ انتشار:26 اردیبهشت 1399 ساعت 16:34
چاپ چاپ

ملخ‌ها نیمی از محصولات کشاورزان کراچی پاکستان را از بین بردند

کشاورزان منطقه بلوچستان پاکستان در تلاشند تا با استفاده از سموم دفع آفات با ملخ‌هایی مبارزه کنند که به گفته آنها ماحصل تلاش یک ساله آنها را از بین برده‌اند.

کشاورزان منطقه بلوچستان پاکستان در تلاشند تا با استفاده از سموم دفع آفات با ملخ‌هایی مبارزه کنند که به گفته آنها ماحصل تلاش یک ساله آنها را از بین برده‌اند. حمله این ملخ‌ها در سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ملخ‌ها به محصولات کشاورزی آسیب فراوانی وارد کردند که به طبع می‌تواند افزایش قیمت مواد غذایی را به دنبال داشته باشد.

بر اساس اعلام سازمان ملل، باران‌های شدید و طوفان‌ها موجب شده است تا تعداد ملخ‌ها در اوایل سال گذشته در عربستان سعودی به شکل «بی سابقه‌ای» افزایش یابد. این حشرات پیش از آنکه راه خود را از بیابان‌هایی در مرز جنوب غربی پاکستان با ایران به این کشور بگشایند در مزارع کشاورزی از شرق آفریقا تا هند جولان داده بودند.
اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان

این بحران به حدی شدید است که دولت پاکستان هم در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و هم از جوامع بین‌المللی درخواست کمک فوری کرده است.

شهباز اختر یکی از مسئولان حوزه کشاورزی در دهکده‌ای در مرکز استان پنجاب می‌گوید: «در تجربه کاری‌ام هرگز شاهد چنین هجومی نبودم.»

بررسی‌های محلی درباره برآیند خسارت‌ها ادامه دارد، در همین حال اتاق کشاورزی ایالت سند می‌گوید تقریبا نیمی از کل محصولات زراعی در نزدیکی شهر کراچی نابود شده است.

سند یکی از ایالت‌های پاکستان است. مرکز این ایالت شهر کراچی است که با بیش از سیزده میلیون نفر پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/8201