کد مطلب:8187
تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1399 ساعت 16:38
چاپ چاپ

نخستین شرکت ایرانی مورد تأیید مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری دریا ثبت شد

برای نخستین بار یک شرکت ایرانی در فهرست مورد تأیید «مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا (MEMAC)» قرار گرفت.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای نخستین بار یک شرکت ایرانی در فهرست مورد تأیید «مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا (MEMAC)» قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ضیاء‌الدین الماسی در خصوص ثبت نخستین شرکت ایرانی در فهرست مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا اظهار کرد: یکی از پروتکل‌های کنوانسیون کویت همکاری منطقه‌ای جهت مقابله با آلودگی‌های نفتی و سایر مواد در شرایط اضطراری است که با همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس و دریای عمان منجر به ایجاد «مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا (MEMAC) » شد.

وی با با اشاره به این مطلب ک مقر اصلی این مرکز در کشور بحرین است، گفت: مهم‌ترین وظیفه این مرکز این است که وقوع آلودگی‌های نفتی و سایر مواد در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را اطلاع رسانی کند و در صورتی‌که کشوری از کشورهای عضو این مرکز به هر دلیلی نیاز به کمک داشتند به آن کشور کمک می‌کنند.

مدیرکل دفتر بررسی  و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این مرکز همواره فهرستی از شرکت‌های فعال در این حوزه را در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد تا از خدمات آنها استفاده کنند.

الماسی تصریح کرد: از سال ۹۸ با پیگیری‌های مستمر این دفتر یکی از شرکت‌های توانمند ایرانی به «مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا (MEMAC) » معرفی و با تأیید آن برای اولین بار نام یک شرکت ایرانی در لیست این مرکز ثبت شد.

وی در پایان از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌های نفتی خواست تا  برای همکاری با MEMAC با مراجعه به دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درخواست همکاری خود را ارائه دهند تا روند معرفی آنها نیز از طریق این دفتر به MEMAC صورت پذیرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/8187