کد مطلب:818
تاریخ انتشار:3 آذر 1392 ساعت 00:30
چاپ چاپ

توافق برای مهار روند نابودی جنگل ها در نشست سازمان ملل

پیشتر بریتانیا، آمریکا، نروژ و آلمان با یک مجموعه ۲۸۰ میلیون دلاری کمک مالی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن توافق کرده بودند.

کشورهایی که در جریان گفتگوهای سازمان ملل در ورشو مشغول دیدار بوده اند بر سر اقدامات قابل توجهی در جهت محدود کردن تصاعد ناشی از قطع جنگل ها توافق کرده اند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، یک مجموعه تدابیر برای پرداخت مبالغی به کشورهایی که میزان انتشار کربن را با جلوگیری از قطع درختان کم می کنند مورد توافق قرار گرفت.
یک ناظر در این مذاکرات به بی بی سی گفت که این "دستاورد اصلی" این گفتگوها بوده است.
قطع جنگل ها عامل حدود ۲۰ درصد انتشار گاز دی اکسید کربن در جهان به حساب می آید.
پیشتر در این هفته بریتانیا، آمریکا، نروژ و آلمان با یک مجموعه ۲۸۰ میلیون دلاری کمک مالی که توسط صندوق "بیوکربن" بانک جهانی مدیریت خواهد شد توافق کردند. هدف آن تشویق استفاده قابل دوام از زمین بود.
اکنون مذاکره کنندگان با یک مجموعه تصمیم ها که تصاعد گازهای گلخانه ای در اثر قطع درختان و تخریب جنگل ها را مهار می کند و همچنین فعالیت های مربوط به بهبود جنگل ها را تشویق می کند توافق کرده اند.


پرداخت به کشورهای درحال توسعه "متکی بر نتایج عملی" خواهد بود.
نمایندگان حاضر در این روز مذاکرات با نهایی کردن بخش های فنی و ایجاد رویه ای برای اختصاص پول موافقت کردند.
پل بلدوز محقق انرژی در صندوق مارشال آلمان که در این گفتگوها شرکت دارد آن را گامی قابل توجه خواند.
وی گفت: "مقام ها برای تقریبا ده سال برای نهایی کردن این مقررات تلاش می کردند، مقرراتی که به اهداکنندگان اجازه می دهد در شیوه مدیریت جنگل در کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری کنند و نتایج را در زمینه کاهش تصاعدها تصدیق کنند."
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/818