کد مطلب:8175
تاریخ انتشار:22 اردیبهشت 1399 ساعت 13:54
چاپ چاپ

«کاداستر » از جعل اسناد و دست اندازی به عرصه های ملی جلوگیری می‌کند

با تهیه نقشه های کاداستر از جعل اسناد و هرگونه سوءاستفاده جلوگیری می شود و دست اندازی به عرصه های ملی به شدت کاهش می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تأکید بر اینکه در سال جاری اجرای طرح کاداستر درصدر برنامه های اجرایی این اداره کل قرار دارد اظهار کرد: تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی و نظارتی موجب پیشبرد و روان سازی در امور می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
احمد طاهری در جلسه معارفه استقرار هیات بازرسی با بیان اینکه هدف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ انفال و عرصه های ملی و خدمت به مردم است، اظهار کرد: در سال جاری اصلاح هندسی نقشه های انفال، انجام مراحل کاداستر اراضی ملی و دولتی و صدور اسناد تک برگ کاداستری در صدر برنامه های اجرایی این اداره کل قرار دارد.

وی درباره اهمیت اجرای طرح کاداستر خاطر نشان کرد: با تهیه نقشه های کاداستر از جعل اسناد و هرگونه سوءاستفاده جلوگیری می شود و دست اندازی به عرصه های ملی به شدت کاهش می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به کارگروه مشترک کاداستر منابع طبیعی و ثبت اسناد اشاره و تصریح کرد: به منظور تسریع و تسهیل در روند اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ، کارگروه مشترکی بین اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران شکل گرفته است که به طور منظم و هفتگی تشکیل جلسه می دهد و موانع موجود بر سر راه تثبیت مالکیت در اراضی ملی و دولتی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را از دیگر فعالیت های مهمی دانست که به طور جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد و گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات خوب و موثری شامل اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی در حوزه های آبخیز استان تهران به مرحله اجرا در آمده که این اقدامات نقش مهم و اساسی در کنترل سیل، رسوب و روان آب ها همچنین تقویت منابع آب زیرزمینی و آبدهی چاه ها و قنوات داشته است.

طاهری اجرای طرح های بیابان زدایی را از دیگر طرح های محوری در استان تهران برشمرد و اظهار کرد: با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان، تثبیت شن های روان و کنترل ریزگردها تا کنون طرح های بیابان زدایی در اراضی بیابانی استان اجرایی شده که با توجه به اهمیت اجرای این گونه طرح ها، انجام فعالیت های بیابان زدایی همچنان در استان تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان دستگاهی حاکمیتی وظایف مهم و خطیری را برعهده دارد، گفت: انجام درست و به موقع این وظایف نیازمند نیروی انسانی متخصص و کارآمد و امکانات و تجهیزات کافی است. در این خصوص کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران برای رفع این کمبودها حمایت های لازم را از مجموعه منابع طبیعی انجام دهند.

براساس این گزارش نیما شایسته زاد - سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان تهران - نیز در این جلسه اظهار کرد: نگاه بازرسی نگاهی اصلاحی است که با استفاده از ظرفیت های موجود برای برطرف شدن مسائل و مشکلات تلاش می کند.

وی ادامه داد: بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی، بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه های اداری و اجرایی نظارت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان تهران به کارکرد مهم نظارت و بازرسی اشاره کرد و گفت: در سایه نظارت و بازرسی اصولی و دقیق شاهد آثار مثبت در جامعه و زندگی افراد خواهیم بود که از آثار مهم این اقدامات افزایش سطح اعتماد عمومی و رضایتمندی در جامعه است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/8175