کد مطلب:812
تاریخ انتشار:2 آذر 1392 ساعت 18:47
چاپ چاپ

نیازمند تغییر در قانون ممنوعیت احداث زباله‌سوز در داخل شهر هستیم

«زباله سوز» بسیاری از کشورهای اروپایی در داخل شهر احداث می‌شود ولی مطابق با استاندارد و تکنولوژی روز است.

رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به قانون ممنوعیت احداث زباله سوز در داخل شهر گفت: نیازمند تغییر در قانون ممنوعیت احداث زباله سوز در شهر هستیم و هم اکنون کمیسیون در حال انجام کار کارشناسی در این خصوص است تا انشاا.. بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، دکتر رحمت الله حافظی افزود: هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی در داخل شهر زباله سوز احداث می شود که مطابق با استاندارد و تکنولوژی روز است . این زباله سوزها مشکلاتی برای واحدهای مسکونی و مجموعه شهری ایجاد نمی کنند و گازی که از آنها متصاعد می شود به طور دائم تحت رصد و کنترل است.

وی افزود : اگر گاز متصاعد شده از این زباله سوزها از استاندارد خارج شود ، زباله سوزها به طور خودکار خاموش خواهند شد و کار متوقف می‌شود . ما نیز می توانیم از چنین سیستم هایی در شهر تهران استفاده کنیم.
عضو شورای شهر با اشاره به کار سنگین انتقال زباله های تهران به خارج از شهر و هزینه های مترتب بر آن اظهار کرد : به کارگیری چنین سیستم های استاندارد نه تنها انتقال زباله به خارج از شهر محدود می شود بلکه از گرمایش ناشی از دستگاه های زباله سوز نیز می توان برای گرمایش واحدهای مسکونی همان محدوده نیز استفاده کرد.
حافظی افزود : در شهر تهران 2 میلیون موتورخانه وجود دارد که در کنار دیگر سیستم های گرمایشی به عنوان یکی از منابع آلوده کننده هوا محسوب می شود که با جایگزینی این سیستم ، این منابع آلوده کننده نیز کنترل خواهند شد.
انتهای پیام

 


http://www.mohitzist.ir/fa/content/812