کد مطلب:651
تاریخ انتشار:6 آبان 1392 ساعت 20:34
چاپ چاپ

رودخانه‌های استان تهران به صورت آنلاین پایش می‌شوند

پایش آنلاین رودخانه‌های کشور در اولویت برنامه های سازمان محیط زیست قرار دارد که این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران انجام خواهد شد .
مدیرکل محیط زیست استان تهران از پایش آنلاین رودخانه‌های استان تهران خبر داد.

محمد هادی حیدرزاده در گفت‌وگو سایت خبری محیط زیست ایران IENA  افزود: یکی از برنامه‌هایی که سازمان حفاظت محیط زیست دارد پایش آنلاین رودخانه‌های کشور است که این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران انجام خواهد شد تا ضریب آلودگی رودخانه‌ها مشخص شود.

وی در خصوص وضعیت آلودگی دریاچه چیتگر به دلیل آبگیری این دریاچه با فاضلاب، اظهار کرد: منبع اصلی تامین آب دریاچه چیتگر رودخانه کن است اما با وجود آنکه فاضلاب و آب روستاهای بالادست به آن می‌ریزد هنوز تصفیه خانه ندارد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: تا کنون با شهرداری مکاتبه‌های بسیاری داشته‌ایم و شهرداری برای ساخت تصفیه خانه در حال برگزاری مناقصه است تا در آبگیری‌های بعدی، دریاچه با آب تصفیه شده آبگیری شود.

حیدرزاده با بیان اینکه با جدیت پیگیر احداث تصفیه خانه برای تصفیه آب رودخانه کن هستیم، افزود: بزودی جلسه‌ای با مشاورین پروژه برگزار خواهیم کرد تا ببینیم پیشرفت کار تا چه اندازه بوده است؛ از سویی همکاران ما در شهرداری نیز این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: با ادامه آبگیری دریاچه چیتگر با فاضلاب،‌ عمر دریاچه کاهش یافته و هزینه‌های بسیاری خواهد داشت.

http://www.mohitzist.ir/fa/content/651