کد مطلب:6075
تاریخ انتشار:23 فروردین 1399 ساعت 16:01
چاپ چاپ

شکار دو زرافه نادر سفید در کنیا

مقامات کنیا از شکار یک زرافه سفید مادر و بچه ۷ ماهه‌اش به دست شکارچیان غیرقانونی خبر دادند. جمعیت این گونه نادر به تنها دو زرافه سفید در کل جهان کاهش یافت.

مقامات کنیا از شکار یک زرافه سفید مادر و بچه ۷ ماهه‌اش به دست شکارچیان غیرقانونی خبر دادند. جمعیت این گونه نادر به تنها دو زرافه سفید در کل جهان کاهش یافت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از پ نیویوزک تایمز، «محمد احمد نور» مدیر منطقه حفاظت شده ایشاقبینی هیرولا (Ishaqbini Hirola) واقع در شمال شرق کنیا که محل نگهداری از این گونه نادر از زرافه‌ها بود، با اعلام این خبر گفت که جنگلبانان مرگ این دو زرافه را تایید کرده و عکس‌هایی از بقایای اسکلت آن‌ها موجود است.

طرفداران حفاظت از منابع طبیعی از روی وضعیت لاشه‌ها تخمین می‌زنند که این زرافه‌ها چهار ماه پیش کشته شده‌اند.

زرافه‌ سفید ماده و بچه‌اش اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط یک فرد روستایی که مشغول چراندن حیوانات خود در نزدیکی پناهگاه ایشاقبینی بود، مشاهده شدند. این زرافه کودک رنگ پریده‌ای را به همراه داشت که گویی با افزایش سن رنگدانه‌های پوستش تغییر کرده بود.

سال گذشته، زرافه مادر کودک دیگری را به دنیا آورد و به این ترتیب تعداد زرافه‌های سفید موجود در این منطقه حفاظت شده به سه مورد رسید.

این زرافه‌ها به زالی یا آلبینیسم مبتلا نبودند اما علائم یک بیماری ژنتیکی متفاوت موسوم به لیوسیسم  را داشتند که حیوانات مبتلا به آن بخشی از رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند.

در مورد حیوانات مبتلا به زالی، ملانین در کل بدن تولید نمی‌شود. اما حیوانات مبتلا به لیوسیسم ممکن است رنگدانه‌های تیره‌تری در بافت نرم خود داشته باشند و چشمان آنان نیز رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کند. این در حالی است که چشم حیوانات مبتلا به زالی معمولاً قرمز است.

شکار این زرافه‌های نادر تهدیدات پیش روی حیوانات را از جمله شکار شدن و از دست دادن زیستگاه طبیعی در نتیجه توسعه زیرساخت‌ها و پاکسازی زمین برای کشاورزی و تهیه هیزم، برجسته می‌کند.

سرویس حیات وحش کنیا تحقیقات حول شکار و قتل این زرافه‌های نادر را آغاز کرده است.

علاوه بر کنیا، در سال ۲۰۱۶ یک زرافه سفید دیگر نیز در پارک ملی تارنگیر واقع در کشور تانزانیا مشاهده شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/6075