کد مطلب:6073
تاریخ انتشار:23 فروردین 1399 ساعت 11:53
چاپ چاپ

تلاش برای محافظت دو توله پلنگ کمیاب از ابتلا به کرونا

پلنگ ابری که زیستگاه آن دامنه‌های کوه هیمالیاست از گونه‌های در معرض خطر گربه‌سانان است.

در شهر میامی فلوریدا، ماموران باغ وحش از یک ماه پیش در تلاشند دو توله پلنگی که به یک گونه در معرض انقراض تعلق دارند را از ابتلا به کرونا محافظت کنند. پلنگ ابری که زیستگاه آن دامنه‌های کوه هیمالیاست از گونه‌های در معرض خطر گربه‌سانان است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، از یازدهم فوریه (حدود یک ماه پیش) که این دو توله پلنگ ابری به دنیا آمدند، ماموران باغ وحش میامی با پوشیدن ماسک، دستکش و حتی ضدعفونی کردن زیر کفش‌هایشان تلاش می‌کنند این دو توله را که یکی دختر و دیگری پسر است از ابتلا به بیماری کووید۱۹ محافظت کنند.

این تدابیر به ویژه از آن موقع حساس‌تر شده که گزارش شد یکی ببر در باغ وحشی در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

باغ وحش میامی در بیانیه‌ای اعلام کرده که فعلا این دو توله که هنوز کاملا به مادرشان ملحق نشده‌اند، حالشان خوب است و به طور مرتب برای شیر خوردن نزد مادرشان برده می‌شوند و نمودارهای رشد آنها خوب است.

ماه گذشته، یک ببر ۴ ساله به نام نادیا در باغ وحش برانکس نیویورک به کرونا مبتلا شد. محققان معتقدند او توسط یکی از باغ‌وحش‌بانان به این ویروس آلوده شده است.

نادیا، خواهرش آزول، دو ببر دیگر و سه شیر آفریقایی یک ماه پیش ابتدا دچار سرفه خشک شده بودند و همین باغ‌وحش‌بانان را نگران کرد که شاید آنها به کرونا مبتلا شدند و همین زمینه ساز تست گرفتن از نادیا شد.
آن طور که گزارش شده این نخستین بار در جهان بود که یک انسان یک حیوان وحشی را به ویروس کرونا مبتلا می‌کرد.

تاکنون چندین حیوان خانگی در نقاط مختلف جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما محققان می‌گویند احتمالا خطری سلامت آنها را تهدید نمی‌کند و به احتمال زیاد آنها منشاء شیوع این ویروس به دیگران هم نخواهند شد.

پلنگ‌های ابری بسیار مرموز و دور از نظرها زندگی می کنند و زیستگاه بومی آنها جنگل‌های بارانی جنوب چین، تبت، تایوان و مالزی است.
آنها اندازه متوسطی دارند و در سنین بلوغ بین ۱۴ تا ۲۳ کیلو وزن دارند.
پلنگ‌های ابری در سال‌های اخیر به علت شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه بومی‌شان در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

باغ وحش میامی در جنوب فلوریدا از زمان شیوع کرونا در این ایالت تعطیل شده است اما مسئولان آن ابراز امیداوری کرده‌اند که پس از فروکش این همه‌گیری بازدیدکنندگان فرصت یابند این دو توله جدید را که احتمالا تا آن موقع کمی بزرگتر هم شده‌اند، از نزدیک ملاقات کنند.

کارشناسان حیات‌وحش پیش‌تر درباره خطر ویروس کرونای جدید برای میمون‌های بزرگ مانند گوریل‌ها، شامپانزه‌ها و اورانگوتان‌ها هشدار داده بودند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/6073