کد مطلب:6021
تاریخ انتشار:5 فروردین 1399 ساعت 14:08
چاپ چاپ

کرونا «رکورد ۵۰ ساله» مصرف آب تهران در زمستان را شکست

میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید میزان آب مصرفی تهران در ۲۹ اسفند معادل ۳.۵ میلیون متر مکعب و در ۵۰ سال اخیر (در فصل زمستان) بی‌سابقه بوده که علت آن همزمانی خانه تکانی‌ها و نظافت‌های بیشتر به خاطر جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمدرضا بختیاری روز دوشنبه پنجم فروردین گفت: ۳.۵ میلیون متر مکعب معادل مصرف آب در اوج گرمای تابستان بوده است که ادامه این روند در مصرف آب شرب، ما را در تابستان با مشکل مواجه خواهد کرد.

آمارهای شرکت آب‌وفاضلاب نیز نشان می‌دهد تهرانی‌ها با مصرف ۳.۷ میلیون متر مکعب آب در اول مرداد پارسال، رکورد مصرف آب پایتخت را شکسته بودند که بالاتر از رقم ۲۹ اسفند است، اما در این روز، اگر آمارهای ارائه شده توسط آقای بختیاری را مد نظر بگیریم، رکورد مصرف زمستانی آب تهران شکسته شده است.

به گفته او، میزان آب شرب مصرفی در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر است.

قبلا گزارش‌هایی در نیمه اسفند ماه از افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب برخی شهرهای ایران منتشر شده بود.

ایران در فصول گرم سال با کمبود آب مواجه می‌شود و ادامه رشد مصرف آب می‌تواند در تابستان پیش رو دردسر ساز باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/6021