کد مطلب:5973
تاریخ انتشار:18 اسفند 1398 ساعت 15:57
چاپ چاپ

درپی مثبت شدن تست کرونا یک سگ در هنگ‌کنگ؛

آیا ویروس کرونا از حیوانات خانگی قابل انتقال است؟

محققان اعلام کردند تست کرونا سگی در هنگ کنگ مثبت شده است.

محققان اعلام کردند تست کرونا سگی در هنگ کنگ مثبت شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این سگ مبتلا به ویروس کروناست ولی برخلاف انسان‌ها این ویروس در سگ تنها یک عفونت خفیف ایجاد کرده به راحتی قابل درمان است.

به گفته محققان هنوز هیچ شواهدی مبنی بر امکان انتقال ویروس کرونا از سگ به انسان در دست نیست ولی انسان می‌تواند این ویروس را به سگ منتقل کند.

جمعه گذشته ، اداره زراعت ، شیلات و حفاظت از هنگ کنگ (AFCD) اعلام کرد که نمونه هایی از حفره بینی و دهان این سگ برای ویروس کرونا جدید "مثبت" شده است.

کارشناسان ، از جمله متخصصان سازمان جهانی بهداشت حیوانات ، به اتفاق آرا قبول کردند که احتمالاً مورد انتقال انسان به حیوان است.
اما دیگر نیازی به وحشت صاحبان حیوانات خانگی نیست.

سخنگوی AFCD گفت: "در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات اهلی می توانند منبعی از عفونت COVID-19 باشند یا اینکه آنها بیمار شوند ، وجود ندارد."

برای امنیت ، AFCD توصیه می کند که صاحبان حیوانات اهلی بعد از دست زدن به حیوانات خود دست خود را بشویند و از بوسیدن آنها خودداری کنند.
این اداره همچنین "به شدت توصیه می کند که حیوانات اهلی آلوده به کرونا ویروس را قرنطینه کنند.

هر دو انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات در هنگ کنگ و سازمان جهانی بهداشت حیوانات تأکید کردند که هیچ شواهدی مبنی بر بیمار شدن حیوانات اهلی با Covid-19 حتی در هنگام آلوده شدن وجود ندارد.

هنگ کنگ SPCA در بیانیه ای گفت: "به مردم توصیه می شود این تفاوت را ایجاد کنند که" آلوده بودن "با عفونت و توانایی انتشار ویروس Covid-19 برابر نیست."

آیا یک سگ می تواند به کرونا ویروس آلوده شود؟
ما می دانیم که کرونا ویروس‌ها می توانند روی سطوح و اشیاء زندگی کنند ، گرچه محققان دقیقاً نمی دانند این ویروس چه مدت می تواند زنده بماند.

شیلا مک کللاند ، بنیانگذار موسسه خیریه حفاظت از حیوانات (LAP) ، مستقر در هنگ کنگ نوشت: "شواهد موجود نشان می دهد که سگها دیگر خطر انتشار (کورونا ویروس) از اشیاء بی جان مانند دستگیره درها را ندارند."

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا، اصلی ترین منبع شیوع این بیماری از فرد به فرد است ، یا زمانی که افراد در کنار هم هستند ، یا از قطرات تنفسی در هنگام سرفه و عطسه.

برخی از دارندگان حیوانات اهلی در چین سگ های خود را با ماسک های چهره ریز پوشانده‌اند ، اما جین گری ، جراح اصلی دامپزشکی SPCA در هنگ کنگ گفت این اقدام هیچ فایده ای ندارد و در واقع ، این احتمالاً برای حیوان خانگی بسیار ناراحت کننده است و می تواند باعث وحشت شود. در عوض ، صاحبان حیوانات اهلی باید به اصول اولیه پایبند باشند: بهداشت خوب.

گری گفت: اگر صاحبان سگ به خصوص نگران هستند ، می توانند پنجه سگ خود را پس از پیاده روی در خارج با دستمال ضد عفونی کننده پاک کنند اما باید مواظب باشند که بیش از حد از آن استفاده نشود ، زیرا پاک کردن بیش از حد می تواند پنجه سگ را خشک کند.

گری گفت: "من مطمئناً هیچ نگرانی از سگ یا گربه هایم ندارم ، به مراتب بیشتر نگران این هستم که خودم آن را از انسانی که دارای این بیماری است گرفتار کنم."

خطر بزرگتر چیست؟
 برای دامپزشکان و کارشناسان حقوق حیوانات مسئله بزرگتر از گسترش احتمالی کوروی ویروس به حیوانات اهلی است: گسترش ترس.

شیلا مک کللاند ، بنیانگذار موسسه خیریه حفاظت از حیوانات (LAP) گفت: با مثبت شدن نتیجه تست کرونا یک سگ "افراد بی شماری" که نگران حیوانات خانگی خود بوده اند ، تماس گرفته است ، با این که بسیاری از آنها مضطرب هستند که سگ یا گربه آنها را به زور به قرنطینه ببرند.

وی گفت: "در حالت وحشت ، مردم می توانند حیوانات خانگی خود را رها کرده یا بکشند."  "افراد دیگر می توانند با افرادی که سگ دارند درگیر شوند. صاحبان سگ می توانند هنگام پیاده روی حیوانات خانگی خود در خارج از خانه با مشکلاتی روبرو شوند یا همسایگان بدون هیچ دلیلی برای آنها مشکل ایجاد کنند."

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5973