کد مطلب:5956
تاریخ انتشار:12 اسفند 1398 ساعت 12:26
چاپ چاپ

رییس انجمن جراحان امریکا:

مردم عادی ماسک نخرند چون در روند انتشار کرونا ویروس تقریبا تاثیری ندارد

رییس جراحان عمومی امریکا از عموم مردم خواست که خرید ماسک صورت را متوقف کنند.

رییس جراحان عمومی امریکا از عموم مردم خواست که خرید ماسک صورت را متوقف کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، این جراح در توییتر با هشدار مبنی بر این که هجوم مردم برای ماسک ها می‌تواند کمبودی را برای متخصصان بهداشت عمومی به همراه داشته باشد از عموم مردم خواست که خرید ماسک ها را متوقف کنند و هشدار داد که نمی تواند در مقابل انتشار کرونا ویروس به آنها کمک کند. اما این اقدام می‌تواند منابع مهمی را از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کاهش دهد.

جروم ام آدامز ، رییس جراحان عمومی امریکا، صبح روز شنبه در توئیتی گفت: "آنها در جلوگیری از ابتلا به عموم مردم از کروناویروس مؤثر نیستند، اما اگر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی نتوانند آنها را برای مراقبت از بیماران در اختیارشان قرار دهند، پزشکان و جامعه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد!"

این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که مصرف‌کنندگان در هراس به سراغ خرید ماسک بصورت آنلاین، از جمله به اصطلاح ماسک‌های N95 رفته‌اند که منجر به افزایش قیمت و توزیع محصولات تقلبی شده است.
در توییت دیگری دکتر آدامز گفت: بهترین روش برای محافظت در برابر ویروس کرونا، شستن مرتب دست‌هاست و برای کسانی که احساس بیماری دارند، در خانه خود باقی بمانند.

مقامات بهداشتی در سراسر جهان خواسته‌اند که در صورت سالم بودن یا مراقبت از کسی که بیمار نیست، از خرید ماسک خودداری کنند.
متخصصان پزشکی به دلیل اینکه در تماس مستقیم با بیماران آلوده هستند، نیاز به دریافت تعداد زیادی از ماسک‌ها دارند و باید ماسک‌های خود را به طور مکرر تغییر دهند.

دکتر مایکل جیان رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی گفت: "در سراسر جهان فشارهای زیادی وجود دارد. نگرانی اصلی ما اطمینان از حفاظت از کارکنان بهداشت و درمان در خط مقدم است و این که تجهیزات لازم را برای انجام کار خود داشته باشند."
دکتر ریان گفت: ماسک‌ها در درجه اول از ابتلای فرد به فرد دیگر جلوگیری می‌کند.

وی گفت: "محدودیت‌هایی در مورد چگونگی حفاظت از ماسک در برابر عفونت وجود دارد. مهمترین کاری که هر کس می‌تواند انجام دهد شستن دست‌هاست و اینکه دست‌های خود را از صورت خود دور نگه دارید و بهداشت بسیار دقیقی را رعایت کنید."

دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که کارکنان بهداشتی از ماسک‌های جراحی برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنند، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا به آنها دستور داده است که ماسک‌هایی از سری N95 داشته باشند که ضخیم‌تر باشند، محکم‌تر در اطراف دهان و بینی قرار بگیرند و  از ذرات بسیار کوچکتر که از ماسک‌های جراحی امکان علور دارند جلوگیری کنند.
اما در عین حال هر دو ماسک به جلوگیری از انتشار قطرات سرفه یا عطسه فرد کمک می‌کند.

فرد با لمس کردن سطوح آلوده بیشتر از قطراتی که از طریق هوا عبور می‌کند، به احتمال زیاد آلوده می‌شود.
هوا همچنین می‌تواند از لبه‌های ماسک‌ها، بخصوص ماسک‌های جراحی صاف عبور کند.

کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که ماسک‌های N95 را به عنوان بخشی از مشاغل خود می پوشند، لازم است حداقل سالی یک بار تحت آزمایش مناسب قرار بگیرند.

بیشتر مردم نمی‌دانند چگونه باید این ماسک‌ها را بپوشند؛ چرا که در صورت لمس قسمت خارج از ماسک هنگام برداشتن آن، به صورت تصادفی می‌توانند دست خود را آلوده کنند و سپس صورت خود را لمس کنند.
دکتر رایان گفت: "نداشتن ماسک لزوما شما را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار نمی‌دهد."

اما این پیام مردم را از خرید ماسک‌ها به ویژه N95ها، که معمولاً ارزان و پرطرفدار برای کارگران ساختمانی و نقاشان هستند، متوقف کرده است.
مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا که به سمت هماهنگ کننده دولت برای شیوع کرونا ویروس منصوب شده است گفت که دولت امروز 40 میلیون ماسک در دسترس است.

مایک پنس گفت: دولت با غول تولیدی چند ملیتی 3M قرارداد امضا کرده است تا 30 میلیون ماسک دیگر در ماه تولید کند.
رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، روز پنجشنبه به کمیته امور خارجه مجلس امریکا گفت: بسیار مهم است که ماسک برای پزشکان و پرستارانی که مراقب مبتلایان به ویروس هستند و افرادی که مراقب عزیزان بیمارشان هستند، در دسترس باشد.

وی گفت: "هیچ نقشی برای این ماسک‌ها در جامعه وجود ندارد. این ماسک‌ها باید برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که به عنوان بخشی از شغل خود مراقبت از افراد را انجام می دهند ، در اولویت قرار گیرد."
دکتر ردفیلد در پاسخ به این دو سوال که آیا مردم باید بترسند و اگر سالم هستند باید ماسک بپوشند؟ گفت: "نه".

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5956