کد مطلب:5946
تاریخ انتشار:11 اسفند 1398 ساعت 11:29
چاپ چاپ

تمسخر فعال محیط‌زیستی از سوی ترامپ؛ من به «گرتا» باختم

دونالد ترامپ قرار گرفتن تصویر «گرتا تونبرگ» کنشگر نوجوان ۱۷ ساله سوئدی در صفحه نخست مجله آمریکایی تایم به عنوان «فرد سال» را مورد تمسخر قرار داد.

 دونالد ترامپ قرار گرفتن تصویر «گرتا تونبرگ» کنشگر نوجوان ۱۷ ساله سوئدی در صفحه نخست مجله آمریکایی تایم به عنوان «فرد سال» را مورد تمسخر قرار داد و با استهزای این موضوع گفت: من به او باختم.


به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، روز یکشنبه تارنمای آمریکایی هیل، ترامپ در جریان سخنرانی در همایش «اقدام سیاسی محافظه‌کاران» موسوم به (CPAC) با اشاره به انتخاب مجله تایم دراین باره گفت: او از اینکه از سوی این مجله یک کنشگر آب‌وهوایی نوجوان سوئدی، فرد سال ۲۰۱۹ میلادی برگزیده شده، ابراز ناامیدی کرد.

براساس این گزارش، این درحالی است که ترامپ توانسته بود در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا، موفق به کسب عنوان فرد سال نشریه تایم شده و تصویرش روی آن نقش بندد.
ترامپ در جریان این همایش در حالی که جمعیت حاضر، این کنشگر نوجوان سوئدی را «هو» می‌کردند، گفت: «امسال من به گرتا باختم، گفتم به چه کسی باختم؟»


رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این تمسخر افزود: ما به هو کردن این کنشگر نوجوان آب‌وهوایی رسیدیم.
هیل گزارش داد: ترامپ در حالی دست به تمسخر این کنشگر نوجوان سوئدی زد که پیش از این، در ژانویه(دی‌ماه) نیز در جریان اجلاس اقتصادی «داووس» سوئیس، تونبرگ را مسخره کرده و گفته بود؛ او را نمی‌شناسم، اما زمانی که به یاد آورد گفت، این دختر بسیار عصبانی (مزاج) است.

به گزارش ایرنا، آذرماه امسال نیز رئیس جمهوری آمریکا بعد از انتخاب تونبرگ دختر فعال محیط زیست به عنوان شخصیت سال مجله تایم، با تمسخر او،‌ گفته بود گرتا باید روی «خشم» خود کار کند.

همچنین ژانویه(دی‌ماه) سال ۲۰۲۰ در حالی گرمترین ژانویه از زمان ثبت داده‌های هواشناسی تاکنون لقب گرفت، « گرتا تونبرگ » فعال ۱۷ ساله محیط زیست در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، توقف فوری سرمایه‌گذاری در اکتشاف و استخراج سوخت‌های فسیلی را خواستار شد.

تونبرگ که برای دومین سال پیاپی در این نشست حاضر شده بود، بار دیگر با تاکید بر بحران آب و هوایی به رهبران جهان گفت، «خانه ما در حال سوختن است و انفعال ما هر لحظه سبب شعله‌ورتر شدن این آتش می‌شود.»
این نوجوان سوئدی، مخاطبان خود در مجمع جهانی اقتصاد را ترغیب کرد چنانچه به فرزندانشان عشق می‌ورزند کاری کنند. 

تونبرگ گفت: شرکت‌ها و دولت‌ها یا باید انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند و یا برای فرزندان خود توضیح دهند هدفشان از گرم شدن ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین و انفعال در برابر آن چه بوده است؟

با این حال، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتقاد از تونبرگ گفت: این نوجوان ۱۷ ساله باید پیش از نطق کردن در مورد سرمایه‌گذاری آمریکا،‌ درباره سوخت‌های فسیلی، در کالج، اقتصاد بخواند.


انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5946