کد مطلب:5934
تاریخ انتشار:7 اسفند 1398 ساعت 17:06
چاپ چاپ

دیوار استخوانی؛ مقصد گردشگری جدیدی در بلژیک

دیواری از جمجمه و سایر استخوان‌های بدن انسان که در نزدیکی کلیسای جامع در بلژیک کشف شده به‌تازگی در فهرست مراکز گردشگری این کشور قرار گرفت.

دیواری از جمجمه و سایر استخوان‌های بدن انسان که در نزدیکی کلیسای جامع در بلژیک کشف شده به‌تازگی در فهرست مراکز گردشگری این کشور قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، این دیوار در نزدیکی گورستانی قدیمی قرار دارد و در سال گذشته طی کاوش‌ها برای آماده‌سازی و افزودن آن به فهرست مراکز بازدید گردشگران، بیش از ۸۰۰ اسکلت از آن خارج شده است.

کشف دیواری ساخته شده از استخوان انسان در بلژیک موضوعی شگفت‌انگیز بود و به گفته روبن ویلائر (Ruben Willaert) مسئول هیات کاوشگران باستان‌شناس، این دیوار در سراسر کشور نظیر ندارد.

این دیوار در مرکز شهر گان (Gand) نزدیکی کلیسای جامع سن باوُن (Saint-Bavon) که با سبک معماری گوتیک به قرن شانزدهم تعلق دارد، قرار گرفته است. این کلیسا پیشتر نیز به دلیل سالن کُر زیبا و میزبانی از اثر مشهور یوهانس دی آیک (Jan Van Eyck)، نقاش فلاندری به نام ستایش بره یکی از مقاصد گردشگری بلژیک محسوب می‌شد.

دی آیک از بهترین نقاشان سده ۱۵ (میلادی) در شمال اروپا بود. تابلوی ستایش بره، اثر نقاشی سه‌لته بر روی چوب است که از نخستین موارد استفاده از رنگ با پایه روغن محسوب می‌شود. استخوان‌های تشکیل‌دهنده دیوار قرن ها قدمت دارند و کارشناسان آنها را متعلق به انسان‌هایی می‌دانند که در قرن پنجم تا هشتم می‌زیستند. یانیک دو گریز (Janiek De Gryse)، باستان‌شناس بلژیکی دیگری، تاریخ ساخت دیوار را قرن هفتم یا هشتم اعلام کرده و معتقد است هنوز تحقیقات زیادی باید روی این یافته صورت گیرد.

به نوشته لوفیگارو، یکی از احتمالات در مورد این دیوار اشباع شدن گورستان نزدیک دیوار است. به‌گفته ویلائر، احتمال دارد با اشباع شدن گورستان، قبور قدیمی برای استفاده جدید باز شده باشند و از آنجا که طبق باور مسیحیت امکان به‌دور انداختن استخوان‌ها نبوده، استخوان‌های باقی مانده در دیواری جای داده شدند. ماجرای این دیوار هر چه باشد، امروز مقصد تازه‌ای برای گردشگران است؛ آنها می توانند به قرن‌ها پیش سفر کرده و دیواری از ۸۰۰ اسکلت را به وزن پنج‌هزار کیلو ببینند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5934