کد مطلب:5909
تاریخ انتشار:29 بهمن 1398 ساعت 15:44
چاپ چاپ

هفته منابع طبیعی، فرصتی برای سرسبزی ایران

هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر دیدگاه‌ها به مقوله منابع طبیعی و سرسبزی ایران است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ایجاد تغییر دیدگاه‌ها به مقوله منابع طبیعی و سرسبزی ایران است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور،خسرو شهبازی در چهل و چهارمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری با ایجاد طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز، افزود: موثرترین راه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع پررنگ کردن نقش مردم است که با فعال کردن کانون های مختلف مردمی به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در مناطق شهری و روستایی از این نقش می‌توان به خوبی بهره برد.

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد، مجریان، بهره‌برداران منابع طبیعی، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان، دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست و... در این طرح می‌توانند مشارکت کنند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع با تاکید بر نظارت و ارزیابی سازه‌های آبخیزداری خاطرنشان کرد: با وجود اعتبارات بالای صندوق توسعه ملی که در اختیار سازمان جنگل ها قرار گرفته است، باید ناظرین و کارشناسان معین با حضور در استان ها و بازدید از میزان پیشرفت فیزیکی و نحوه ساخت پروژه ها نظارت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول سازمان جنگل‌ها در ادامه این جلسه با اشاره به نامه ارسالی به تمامی استان‌ها جهت جنگل کاری، اعلام کرد: کلیه استان ها به شرط داشتن نهال و سازگاری آنها با منطقه مورد نظر به هر میزان که می خواهند اعتبار برای جنگل کاری دریافت خواهند کرد.

سرپرست سازمان جنگل ها پرداخت حقوق عقب افتاده نیروهای حفاظتی منابع طبیعی را اقدامات مهم در سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری و برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک کلیه دیون اجرایی طرح ها و پروژه ها در بخش های مختلف سازمان پرداخت و مشکلات در این زمینه برطرف خواهد شد.

شهبازی در این جلسه به اصلاح طرح مدیریت پایدار جنگل های زاگرس تأکید کرد و افزود: این طرح باید به صورت هدفمند با بودجه بندی و طرح ریزی مناسب اصلاح و اجرایی شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5909