کد مطلب:5901
تاریخ انتشار:28 بهمن 1398 ساعت 14:03
چاپ چاپ

عملیات ساخت نخستین گیگافکتوری تسلا در اروپا متوقف شد

در رسیدگی به شکایت فعالان زیست محیطی محلی، دادگاهی در آلمان به توقف موقت پروژه آماده سازی نخستین کارخانه تسلا در اروپا حکم داد.

در رسیدگی به شکایت فعالان زیست محیطی محلی، دادگاهی در آلمان به توقف موقت پروژه آماده سازی نخستین کارخانه تسلا در اروپا حکم داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از رویترز، دادگاه عالی اداری برلین روز یکشنبه در این حکم به تسلا دستور داده است تا قطع درختان در منطقه جنگلی نزدیک برلین را با هدف احداث کارخانه در این منطقه متوقف کند تا قضات در مورد شکایت فعالان زیست محیطی علیه این شرکت تصمیم نهایی را بگیرند.

صدور این حکم پس از آن صورت می‌گیرد که چندی پیش سازمان محیط زیست ایالتی به پاکسازی درختان ۹۲ هکتار از منطقه مذکور برای ساخت این کارخانه چراغ سبز نشان داد.

دادگاه عالی اداری برلین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم را برای توقف قطع درختان صادر کرده است، زیرا در غیر این صورت شرکت ایلان ماسک در عرض ۳ روز کار پاکسازی منطقه از درخت را تکمیل می‌کرد.

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا نوامبر گذشته (آبان-آذرماه) اعلام کرد که قصد دارد یک «گیگافکتوری» در شهر گرونهایده واقع در ایالت شرقی براندنبورگ آلمان بسازد. گیگافکتوری‌ها کارخانه‌های بزرگی هستند که  ۱۰۷ زمین بازی راگبی را در خود جای می‌دهند. در زمان حاضر، تسلا دو گیگافکتوری در آمریکا و یکی در شانگهای چین دارد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5901