کد مطلب:5874
تاریخ انتشار:21 بهمن 1398 ساعت 10:31
چاپ چاپ

بارش برف در نوار غربی و زاگرس مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در استان گیلان آغاز شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در استان گیلان آغاز شده است، گفت: امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه شاهد بارش برف و باران، کاهش دما و وزش باد شدید در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های البرز ، شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهیم بود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امین حسین نقشینه روز دوشنبه افزود: از شب گذشته بارش برف در استان گیلان در شهرهای رشت، آستارا و  لاهیجان آغاز شده است که کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما نیز در این مناطق رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم امروز بخش هایی از جنوب شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان  و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ دهد.

نقشینه ادامه داد: امروز شدت بارش ها در نیمه غربی سواحل شمالی، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود. فردا از شدت بارش ها در نوار غربی کاسته می‌شود اما همچنان سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق بارش خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و  نیمه شرقی هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما حدود ۱۰ درجه پیش بینی شده است. فردا هم ماندگاری هوای سرد در این مناطق ادامه دارد.

وی گفت: فردا شدت بارش‌ها به صورت برف و باران در شرق گیلان، غرب مازندران، جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود. چهارشنبه بارش‌ها به مناطقی از شمال شرق و جنوب شرق محدود و سپس از کشور خارج خواهد شد که بر این اساس روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت و نیمه غربی کشور با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

بارش پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امشب در تهران بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد که تا صبح فردا ادامه دارد، سه شنبه و چهارشنبه وزش باد و پنجشنبه و جمعه افزایش دما پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۲ درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۸ درجه بالای صفر می رسد.

نقشینه گفت: تبریز ۱۰ درجه زیر صفر، ارومیه و اردبیل ۹ درجه زیر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5874