کد مطلب:5867
تاریخ انتشار:20 بهمن 1398 ساعت 14:09
چاپ چاپ

بخشی از نتردام ماه آینده بازگشایی می‌شود

مقام‌های پاریس اعلام کردند که محوطه واقع در ورودی کلیسای جامع نتردام درپی رفع آثار نشت مواد سمی بدنبال وقوع آتش‌سوزی در این بنا، ماه آینده به روی عموم باز می‌شود.

مقام‌های پاریس اعلام کردند که محوطه واقع در ورودی کلیسای جامع نتردام درپی رفع آثار نشت مواد سمی بدنبال وقوع آتش‌سوزی در این بنا، ماه آینده به روی عموم باز می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، مقام های مزبور گفتند که این محوطه به محض پایان عملیات پاکسازی ماموران بهداشت و سلامت که همچنان نگران وجود ذرات سمی در فضا هستند، بازگشایی می شود.

میشل کادو استاندار منطقه ایل دو فرانس گفت: می خواهیم این میدان را در سریعترین زمان ممکن در اختیار پاریسی ها قرار دهیم و همچنین می خواهیم که شهروندان با ایمنی در این محوطه قدم بزنند.

پایگاه اینترنتی آرت‌نت در گزارشی در این خصوص نوشت: وقتی کلیسای نتردام در سال گذشته آتش گرفت، مواد سمی از مناره های ذوب شده آن نشت کرد و این ذرات در هوا پخش شد.

آلودگی به منبع اصلی نگرانی برای ساکنان و کاسبان مناطق اطراف این کلیسا تبدیل شد.

عملیات مرمت و بازسازی کلیسا در طول تابستان سال گذشته متوقف شد تا فضا از مواد سمی پاکسازی شود. همچنین یک گروه مدافع محیط زیست از دولت فرانسه به دلیل خطر جانی برای مردم به دلیل انتشار مواد سمی، شکایت کرد.


اگرچه بسیاری از کارشناسان و مردم عادی مشتاقند در سریع ترین زمان ممکن امکان ورود به کلیسا را پیدا کنند، مقام های سلامت و ایمنی هنوز از پاکسازی محوطه از مواد سمی، رضایت کامل ندارند.

روش های مختلفی برای پاکسازی این میدان به کار گرفته شده، اما هیچ یک به اندازه کافی موثر نبوده، زیرا این ذرات در سطوح مختلف کلیسا رسوخ کرده اند و دسترسی به این حفره های کوچک، دشوار است.

حال کارشناسان روش جدیدی را آزمایش می کنند که ریختن ماده ای شفاف در قسمت هایی است تا ذرات موجود در بخش هایی که دستیابی به آن مشکل است، از بین روند.

درپی آتش سوزی در این بنای ۸۰۰ ساله، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۹ وعده داد که کلیسا ظرف پنج سال، زیباتر از قبل بازسازی شود.

مقام های فرهنگی در راس عملیات بازسازی کلیسا، وزارت فرهنگ فرانسه و مدیریت منطقه ای امور فرهنگی مایلند عملیات را منطبق با جدول زمانی مکرون پیش برند، اما نگرانی های مربوط به ایمنی و سلامت، این روند را کند کرده است.

مقام های قضایی فرانسوی تحقیقاتی را در مورد علت آتش سوزی در نتردام انجام دادند و این گمانه زنی را مطرح کردند که ته سیگار یا نقص الکتریکی، عامل این حادثه باشد.

براساس اعلام وزارت فرهنگ فرانسه، تقریبا یک میلیارد یورو معادل یک میلیارد و یکصد میلیون دلار برای بازسازی نتردام گردآوری شده یا وعده تامین آن داده شده است.

گفته می‌شود که حریق در بخش فوقانی این بنا آغاز شد و سپس به سایر نقاط سرایت کرد. تصاویر اینترنتی نشان می‌دهد که برج مخروطی و بخشی از سقف کلیسا فرو ریخته است.

ویکتور هوگو نویسنده فرانسوی در اثر سال ۱۸۳۱ خود به نام گوژپشت نتردام که فیلم مشهوری نیز از روی آن ساخته شد، این کلیسا را محور داستان‌گویی اش قرار داد. برج‌های دوقلوی کلیسا در این رمان محل زندگی کازیمودوی گوژپشت بود. آخرین باری که کلیسا دچار آسیب جدی شد در جریان انقلاب فرانسه بود. این کلیسا تقریبا بدون آسیب از دو جنگ جهانی جان به در برد.

رافائل آنتوون Raphaël Enthoven فیلسوف فرانسوی گفت که ویکتور هوگو همه چیز را درمورد سرنوشت کلیسای نتردام تصور کرده بود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5867