کد مطلب:5843
تاریخ انتشار:14 بهمن 1398 ساعت 10:18
چاپ چاپ

نخستین قربانی ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین

یک شهروند چینی در فیلیپین در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

یک شهروند چینی در فیلیپین در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. شمار مبتلایان به بیماری از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت. تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند. ۱۲۰ شهروند آلمانی از چین به فرانکفورت منتقل شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شیوع ویروس کرونا در چین به سرعت ادامه دارد و برخی کشورها کار انتقال شهروندان خود، از دست‌کم کانون این بحران در شهر ووهان را در دستور کار قرار داده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۳ بهمن (دوم فوریه) خبر از مرگ یک شهروند چینی در فیلیپین داده است. این نخستین قربانی ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین است. افزون بر آن، ابتلای دو نفر دیگر در فیلیپین به ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت این کشور تایید شده است.

هواپیمای ارتش آلمان که نیمه شب روز شنبه اول فوریه در فرودگاه ووهان بر زمین نشسته بود، حامل کمک‌های درمانی و مواد بهداشتی لازم برای مقابله با شیوع اپیدمی بود.

نیروی هوایی ارتش آلمان اعلام کرده که هواپیمای اعزام شده به ووهان در راه بازگشت باید در فرودگاه مسکو توقف کند زیر در غیر این صورت مدت زمان پرواز خدمه آن از حداکثر میزان مجاز فراتر خواهد رفت.

سرنشینان این هواپیما پس از رسیدن به مقصد ابتدا در ورزشگاهی که به این منظور تجهیز و آماده شده یک بار دیگر برای اطمینان از وضعیت سلامتی و شناسایی موارد احتمالی آلودگی به ویروس کرونا معاینه خواهند شد.

قرنطینه ۱۴ روز پس از بازگشت به آلمان

۱۲۰ شهروند آلمانی بازگردانده شده از ووهان در ادامه به یک مرکز قرنطینه در ایالت راین‌لند فالتس منتقل می‌شوند و باید برای ۱۴ روز، تا زمان آشکار شدن علائم آلودگی ویروسی احتمالی در این مرکز تحت مراقبت باشند.

پیش از این اعلام شده بود تنها کسانی از ووهان به آلمان منتقل می‌شوند که مبتلا به ویروس کرونا نباشند. با این همه اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه افراد بازگردانده شده به این دلیل ضروری است که یافته‌های تاکنونی نشان می‌دهد گونه جدید این ویروس می‌تواند از طریق افرادی که خود به آن مبتلا نشده‌اند نیز منتقل شود.

تا کنون هفت مورد از ابتلا به ویروس کرونا در آلمان شناسایی شده است. اینها افراد شاغل در یک شرکت قطعه‌سازی خودرو در ایالت بایرن یا افراد مرتبط با آنها هستند. ظاهرا منشا آلودگی این افراد یک زن همکار این شرکت است که در سفر به چین به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

منابع دولتی در چین می‌گویند شمار موارد شناخته شده آلودگی به ویروس کرونا در این کشور تا روز جمعه ۱۱ بهمن ۱۱ هزار مورد بوده است. ثبت دو هزار مورد ابتلای جدید در یک روز ابعاد نگران‌کننده شیوع ویروس را آشکارتر می‌کند.

افزایش شدید تعداد قربانیان به بیش از ۳۰۰ نفر

شمار قربانیان ویروس کرونا نیز با سرعت رو به افزایش است. مسئولان چین بامداد شنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان به ۳۰۴ نفر رسیده است. این تعداد یک روز پنجشنبه ۳۰ ژانویه ۲۱۳ نفر اعلام شده بود.

ظاهرا همین نگرانی‌ها و آشنایی اندک محافل پزشکی با چگونگی دقیق شیوع گونه جدید ویروس کرونا بسیاری از کشورها را به سمت اقدام‌های پیش‌گیرانه شدیدتر سوق داده است.

دولت آمریکا روز جمعه با تشدید تدابیر پیش‌گیرانه خود ورود مسافران خارجی که پیشتر در چین بوده‌اند به ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد. بر این اساس شهروندان آمریکایی که در استان هوبئی، به عنوان اصلی‌ترین کانون آلودگی حضور داشته‌اند مجبورند پس از ورود به ایالات متحده ۱۴ روز در قرنطینه باشند.

سفارت بریتانیا نیز پیش از این شمار کارمندان سفارت‌خانه این کشور در پکن را به حداقل ممکن تقلیل داده است. در همین حال بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی تمام پروازهای رفت و برگشت چین را لغو کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی استرالیا نیز روز جمعه اعلام کرده که از نهم فوریه پروازهای خود به پکن و شانگهای را متوقف می‌کند. این اقدام دست‌کم تا ۲۹ مارس ادامه خواهد داشت. استرالیا نیز مانند آمریکا ورود مسافران غیراسترالیایی که قبلا در چین بوده‌اند را ممنوع اعلام کرده است.

نیوزیلند برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مرزهای خود را بر روی مسافران چینی بست. دولت نیوزیلند اعلام کرد که این تصمیم از روز دوشنبه اجرا می‌شود، هر ۴۸ ساعت یکبار مورد بررسی قرار می‌گیرد و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت. آمریکا و فیلیپین هم ورود مسافران چینی را ممنوع کرده‌‌اند.

سعید نمکی وزیر بهداشت دولت جمهوری اسلامی عصر جمعه اعلام کرد در نشست فوق‌العاده‌ای که با حضور شماری از اعضای هیئت دولت برگزار شده مقرر شد که تمام پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به طور موقت متوقف شود. او می‌گوید قرار است با پروازهای ویژه‌ای ایرانیانی که در چین هستند بازگردانده شوند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5843