کد مطلب:5805
تاریخ انتشار:1 بهمن 1398 ساعت 12:13
چاپ چاپ

۴۲ کانتینر پسماند پلاستیک به انگلیس مرجوع شد

شبکه خبری اسکای گزارش داد، از سه ماهه پایان سال گذشته میلادی تاکنون ۴۲ کانتینر پسماند پلاستیک از مالزی به این کشور مرجوع شده است.

شبکه خبری اسکای گزارش داد، از سه ماهه پایان سال گذشته میلادی تاکنون ۴۲ کانتینر پسماند پلاستیک از مالزی به این کشور مرجوع شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و براساس گزارش این رسانه، « یئو بی‌ین » وزیر محیط زیست مالزی هشدار داده که این کشور به زباله‌دان جهان تبدیل نخواهد شد و کشورهایی که چنین رویایی را در سر می‌پروانند می‌توانند به خیال خود ادامه دهند.

مالزی تاکنون ۱۵۰ کانتینر پسماند پلاستیک را به ۱۳ کشور عمدتا ثروتمند جهان بازگشت داده است.

به گفته بی‌ین، ۱۱۰ کانتینر دیگر اواسط سال جاری میلادی مرجوع خواهد شد.
وی افزود: این اقدام در پی تشدید سخت‌گیری‌ها در مناطق مرزی مالزی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پسماند و بستن ۲۰۰ کارخانه غیرقانونی بازیافت در این کشور انجام شده است.

وزیر محیط زیست مالزی گفته، دولت این کشور برای مرجوع کردن پسماندها ذره‌ای هزینه نکرده و پرداخت آن بر دوش شرکت‌های کشتی‌رانی و واردکنندگان بوده است.

بر اساس این گزارش، از ۱۵۰ کانتینر مرجوع شده، ۴۳ کانتینر متعلق به فرانسه، ۴۲ کانتینر برای انگلیس، ۱۷ کانتینر برای ایالات متحده، ۱۱ کانتینر برای کانادا و ۱۰ کانتینر برای اسپانیا بوده است. سایر کانتینرها نیز برای هنگ‌کنگ، ژاپن، سنگاپور، پرتغال، چین، بنگلادش، سریلانکا و لیتوانی است.

مالزی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد نزدیک به ۳ هزار تن از پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت را به کشورهای مبدا مرجوع کند.

انگلیس از پنج سال پیش قوانین سختگیرانه‌ای را علیه مصرف پلاستیک در این کشور به اجرا گذاشت تا سطح استفاده و تولید پسماندهای پلاستیک را کاهش دهد.
براساس این طرح، هر پلاستیک در سال‌های اول به قمیت پنج پنس به فروش رسید که اینک به ۱۵ پنس رسیده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5805