کد مطلب:5801
تاریخ انتشار:30 دی 1398 ساعت 09:57
چاپ چاپ

آتش‌سوزی‌های استرالیا؛ ویکتوریا در انتظار یک توفان بزرگ

پیش‌بینی‌های هواشناسی در ایالت ویکتوریا حاکی از احتمال وقوع یک طوفان بزرگ در این ایالت درگیر با آتش‌سوزی‌هاست.

پیش‌بینی‌های هواشناسی در ایالت ویکتوریا حاکی از احتمال وقوع یک طوفان بزرگ در این ایالت درگیر با آتش‌سوزی‌هاست و احتمال می‌رود که آب‌گرفتگی و سیل نیز در این ایالت به راه بیافتد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، باران‌های شدید موجب شده که بیشتر آتش‌سوزی‌ها در استرالیا از بین برود اما در عین حال موجب شده تا برق در برخی مناطق هم قطع شود.

آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی موجب کشته شدن حداقل ۲۸ نفر و ویرانی هزاران خانه شده و میلیون‌ها هکتار در سراسر کشور از بین رفته است.

با کاهش دمای هوا و کم شدن آتش‌سوزی‌ها مقامات دولتی اعلام کردند که کمک‌های گسترده‌ای را برای فعال کردن مجدد صنعت گردشگری انجام خواهند داد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که دولت این کشور حدود ۶۷ میلیون دلار استرالیا را به این امر اختصاص خواهد داد.

وی دیروز با اعلام این مطلب گفت که این "کمک فوری" برای واحدهای تجاری‌ آسیب دیده اختصاص دارد و صنعت گردشگری در استرالیا با "بزرگترین بحران در تاریخ معاصر" خودش روبروست.

شورای صنعت گردشگری استرالیا به خبرگزاری رویترز گفته است که خسارت‌ها به این صنعت حدود ۱ بیلیون دلار استرالیا تخمین زده می‌شود.

یک نهاد دیگر صنعت گردشگری هم گفته است که ممکن است خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها به بیش از ۴ و نیم بیلیون دلار استرالیا تا انتهای سال ۲۰۲۰ برسد.

سازمان هواشناسی ایالت ویکتوریا با هشدار نسبت به وقوع توفان و رعد و برق گفته است که احتمال وزیدن بادهای مخرب و باران‌های سیل آسیا نیز می‌رود.

به گفته هواشناسان تو بادهای شدید در این ایالت تا سه روز آینده ادامه خواهد یافت.

با وجود این طوفان و بارندگی همچنان ۱۴ نقطه ایالت ویکتوریا در حال سوختن است.

روز یکشنبه در ایالت نیو ساوت ولز همچنان ۶۹ نقطه درگیر آتش‌سوزی است اما هواشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که با بارش باران شدید در شمال این ایالت وضعیت کمی بهتر شود.

مقامات رسمی در کوئینزلند نیز از مردم خواسته‌اند تا "احتیاط‌های لازم" را در سواحل 'گلد کوست ' با توجه به وضعیت نامتعادل آب و باران‌های سیل‌آسا در نظر بگیرند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5801