کد مطلب:5730
تاریخ انتشار:18 دی 1398 ساعت 12:06
چاپ چاپ

حداقل 480 میلیون حیوان فقط در حریق جنگل‌های نیو ساوت ولز استرالیا از سپتامبر تا کنون کشته شدند

پروفسور کریس دیکمن تخمین می‌زند که 480 میلیون حیوان از زمان آتش سوزی در نیو ساوت ولز استرالیا (NSW) در سپتامبر سال 2019 آسیب دیده اند.

پروفسور کریس دیکمن تخمین می‌زند که 480 میلیون حیوان از زمان آتش سوزی در نیو ساوت ولز استرالیا (NSW) در سپتامبر سال 2019 آسیب دیده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس اعلام دانشگاه سیدنی، این رقم بر پایه گزارش سال 2007 صندوق جهانی حفاظت از طبیعت (WWF) در مورد تأثیرات پاکسازی زمین در حیات وحش استرالیا در نیو ساوت ولز (NSW) محاسبه شده است.

برای محاسبه تأثیرات پاکسازی زمین بر حیات وحش ایالت ، نویسندگان تخمین چگالی جمعیت پستانداران در NSW را بدست آوردند و سپس تخمین چگالی را براساس مناطق پوشش گیاهی مصوب برای پاکسازی ضرب کردند.

تخمین چگالی از مطالعات منتشر شده در مورد پستانداران در NSW و از مطالعات انجام شده در سایر مناطق استرالیا در زیستگاههای مشابه با افراد حاضر در NSW بدست آمده است.

نویسندگان عمداً در محاسبات خود از برآوردهای بسیار محافظه کارانه استفاده کرده اند و مرگ و میر واقعی احتمالاً بسیار بیشتر از رقم تخمین زده شده است.

پروفسور کریس دیکمن با استفاده از این فرمول، تخمین می‌زند که 480 میلیون حیوان از زمان آتش سوزی در NSW در سپتامبر سال 2019 آسیب دیده اند و این رقم فقط مربوط به ایالت NSW است. ایالتی در جنوب شرقی استرالیا.

به احتمال زیاد بسیاری از حیوانات آسیب دیده به طور مستقیم در اثر آتش سوزی کشته شده اند و برخی دیگر بعداً به دلیل کاهش منابع غذایی و سرپناه و شکار توسط حیوانات گوشتخوار از جمله گربه‌های وحشی و روباه‌های قرمز  بعداً جان خود را از دست می دهند.

حیوانات تلف شده شامل پستانداران ، پرندگان و خزندگان هستند و شامل حشرات ، خفاش‌ها یا قورباغه‌ها نمی‌شود. احتمالاً میزان واقعی مرگ و میر حیوانات در حریق استرالیا بسیار بیشتر از 480 میلیون نفر است.

حیات وحش NSW به شدت تهدید شده و تحت فشارهای گسترده ای از طیف وسیعی از تهدیدها از جمله پاکسازی زمین ، آفات عجیب و غریب و تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

استرالیا با داشتن بیش از 300 گونه بومی از تنوع غنی و چشمگیر پستانداران برخوردار است.

حدود 34 گونه و زیرگونه از پستانداران بومی در 200 سال گذشته در استرالیا منقرض شده اند که بیشترین میزان تلفات برای هر منطقه در جهان است.

پروفسور کریس دیکمن بیش از 30 سال تجربه کار در زمینه اکولوژی ، حفاظت و مدیریت پستانداران استرالیا را دارد.

وی رییس سابق انجمن پستانداران استرالیا و انجمن سلطنتی جانورشناسی از NSW ، رئیس قبلی کمیته علمی NSW و رئیس گروه ویژه Marsupial و Monotreme استرالیا برای کمیسیون بقای گونه ها از IUCN است.  او عضو آکادمی علوم استرالیا است.

وی تاکنون 16 کتاب و مونوگراف را نگاشته یا ویرایش کرده و 450 مقاله دیگر از مجلات و فصل های کتاب را تألیف کرده است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5730