کد مطلب:573
تاریخ انتشار:13 مهر 1392 ساعت 03:53
چاپ چاپ

تصاویری هولناک از توفان‌های نمکی دریاچه ارومیه در ظهر جمعه/ تندبادهای نمکی در راه تبریز

وزش بادهای تند ظهر جمعه 12 مهر ماه صحنه هایی هولناک را در حاشیه دریاچه ارومیه موجب شد.

واقعه بسیار تلخ و خطرناکی که از سال ها پیش در خصوص آن هشدار داده می شد متاسفانه در حال وقوع است. خشک شدن دریاچه ارومیه موجب شد تا وزش تندبادهای همراه با نمک در راه کلانشهر تبریز قرار گیرد. البته روستاها و شهرهای مسیر عصر جمعه 12 مهر ماه این توفان نمکی را تجربه کردند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  پیش از این رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اخطار داده بود: با توجه به بادهای مرسومی منطقه، دریاچه ارومیه با انتشار نمک اراضی کشاورزی و درختان استانهای آذربایجان شرقی و غربی را مورد حمله قرار داده است.
مسعود محمدیان با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی و استانهای واقع در شمالغرب کشور، تحت تأثیر پس روی آب دریاچه ارومیه قرار دارند، اعلام کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه، کشاورزی و باغات منطقه را در آستانه نابودی کامل قرار داده و در صورت نبود راه حلی اورژانسی، شاهد فاجعه ای زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی عظیمی در منطقه خواهیم بود.
به گفته محمدیان، بر اساس اظهار نظر بسیاری از کارشناسان، در صورت ادامه روند فعلی و استمرار خشکسالی با خوشبینانه ترین برآوردها با وقوع بادهای های مرسوم در منطقه، انتشار نمک مزارع، باغ ها، شهرها و روستاها را آماج حملات خود قرار داده و کشاورزی منطقه آسیب جدی خواهد دید .
بادهای ظهر امروز گویا آغازگر فاجعه زیست محیطی شمال غرب کشور است که باید هر چه سریعتر چاره اندیشی شود تا اثرات مخرب این فاجعه زیست محیطی گسترش نیابد.


 

انتهای پیام

سایت خبری محیط زیست ایران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی در بخش گزارشات مردمی لزوما به معنای تایید محتوای آنها و دیدگاه‌های این سایت خبری نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران و پیگیری‌های بعدی منتشر می‌شود.


منبع:  نصر نیوز

http://www.mohitzist.ir/fa/content/573