کد مطلب:5676
تاریخ انتشار:8 دی 1398 ساعت 15:29
چاپ چاپ

حریق در جنگل‌های گیلان مهار شد

آتش سوزی جنگل ها در این استان که از عصر سه شنبه گذشته آغاز شده بود، جمعه شب به طور کامل مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اعلام کرد: آتش سوزی جنگل ها در این استان که از عصر سه شنبه گذشته آغاز شده بود، جمعه شب به طور کامل مهار شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با تلاش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، نیروهای مردمی، بسیج و همکاری فرمانداری ها مهار شده و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در این چند روز ۹۰ فقره آتش سوزی در جنگل های شهرستان های مختلف استان روی داد، اظهار کرد: بیشتر این آتش‌سوزی ها سطحی بوده است ضمن آنکه هم اکنون دو تیم کارشناسی برای ارزیابی میزان دقیق آتش سوزی جنگل در شهرستان‌های مختلف مشغول هستند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به فعالیت دامداران در جنگل ها و حضور شکارچیان و کوهنوردان و .. در این گستره ها تاکید کرد : همه این افراد ممکن است که با آتش سر و کار داشته باشند بنابراین ضروری است تا در استفاده از آتش توصیه های ایمنی را جدی گرفته و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آتش و سرایت آن به جنگل را انجام دهند، ضمن اینکه باد گرم چند هم می تواند به عنوان عامل و یا تشدیدکننده این آتش سوزی ها باشد.
وی از مردم خواست : زمانی که در جنگل آتش روشن می کنند بعد از استفاده، از خاموش شدن آن مطمئن شده و در صورت مشاهده آتش ، اخبار مربوط به آتش سوزی جنگل را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.
گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است. 
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5676