کد مطلب:562
تاریخ انتشار:10 مهر 1392 ساعت 19:04
چاپ چاپ

جزئیات دیدار ابتکار با لاریجانی

ابتکار در دیدار با رییس قوه مقننه، گزارشی از وضعیت و معضلات محیط زیست کشور ارایه و بر لزوم مقابله هرچه سریعتر با بحران ریزگردها تاکید کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ملاقات و درباره مسایل و مشکلات محیط زیست کشور گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) ؛ در این دیدار معصومه ابتکار، گزارشی از وضعیت و معضلات محیط زیست کشور و بحران های پیش رو ارایه کرده و بر لزوم مقابله هر چه سریع تر با بحران ریزگردها مانند آنچه در خوزستان می گذرد و نیز آلودگی هوای شهرهای بزرگ مانند اراک تاکید کرد. وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آب، رودخانه ها و به ویژه تالاب های کشور خواستار کمک مجلس در تسریع لوایح و طرح های مربوط به محیط زیست شد.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت محیط زیست و ضرورت تدوین قوانین و مقررات موثر و کارآمد با توجه به معضلات و نیز رویکردهای نوین، حمایت خود و مجلس را از راهکارهای منتج به بهبود وضعیت محیط زیست و توجه به آن در روند توسعه اعلام کرد.
دکتر ابتکار همچنین در نشستی با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد که رفع مشکلات زیست محیطی کشور در گرو همکاری همه دستگاههاست.
وی عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و در مورد مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور و برنامه‌های آتی این سازمان با نمایندگان بحث و تبادل نظر کرد.
ابتکار ضمن ارایه گزارشی، بر مشکلات مربوط به آب، آلودگی ها و تنوع زیستی مناطق حفاظت شده تاکید کرده و خواهان بهبود تشکیلات سازمانی و ضرورت حمایت و بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست شد.
همچنین هدایت‌الله میرمرادزهی عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز در حاشیه این دیدار گفت : خانم دکتر ابتکار در جلسه‌ کمیسیون تاکید کرد که سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان نظارتی است نه یک سازمان اجرایی و با همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها سروکار دارد و این بدان معناست که اگر بخواهیم مسائلی مثل آلودگی هوا حل شوند و محیط زیست سالم باشد باید همه با ما همکاری و همراهی کنند.
میرمرادزهی ادامه داد: خانم ابتکار بر این مساله تاکید کرد که مجلس و دولت باید اعتبارات مناسبی را برای حفاظت محیط زیست تخصیص بدهند .ابتکار گفت برنامه‌های‌ سازمان حفاظت محیط زیست را طبق برنامه‌ 100 روزه‌ای که آقای دکتر روحانی ارائه داده است ، اعلام خواهد کرد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در ادامه جلسه کمیسیون ، نمایندگان سوالات و دیدگاههای خود را درباره دریاچه‌های ارومیه و هامون، تالاب‌ها و مشکلات مربوط به ریزگردها، سفره‌های زیرزمینی و کاهش سطح بارندگی با دکتر ابتکار مطرح کردند.
میرمرادزهی خاطر نشان کرد:‌ نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مجموع از پاسخ‌های خانم دکتر ابتکار راضی بودند، هرچند به دلیل اتمام زمان جلسه قرار شد جلسه دیگری برگزار شود که به پیشنهاد رئیس کمیسیون این جلسه در یکی از مناطق زیست محیطی کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/562