کد مطلب:5587
تاریخ انتشار:20 آذر 1398 ساعت 10:53
چاپ چاپ

برای توسعه مدارس سبز در قم تلاش می کنیم

برای داشتن آینده ای بهتر در حوزه محیط زیست، باید آموزش، فرهنگسازی و اقدامات عملیاتی را از مدارس و دانش آموزان آغاز کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای داشتن آینده ای بهتر در حوزه محیط زیست، باید آموزش، فرهنگسازی و اقدامات عملیاتی را از مدارس و دانش آموزان آغاز کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در نخستین جلسه دبیرخانه همکاری های بین بخشی و فرابخشی در حوزه آموزش محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس گفت: امروز محیط زیست در ابعاد گوناگون یک مطالبه عمومی و جدی در سطح مردم و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک علم و دانش بین بخشی و مرتبط با تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، اظهار داشت: برای داشتن آینده ای بهتر در حوزه محیط زیست، باید دانش آموزان دغدغه مند و مطالبه گر در این حوزه تربیت کرده و آموزش، فرهنگسازی و اقدامات عملیاتی خود را معطوف به مدارس کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه مدارس سبز در کشور تأکید کرد و گفت: مدرسه سبز باید به لحاظ مصالح ساختمانی، کیفیت محیط داخلی و فضای سبز، پسماند و آلودگی و مصرف آب و انرژی، با ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی منطبق باشد.

وی در پایان تصریح کرد: البته در مدارس سبز، مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگسازی زیست محیطی نیز در دستور کار جدی قرار داشته باشد تا دانش آموزان در همه ابعاد با اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست و راهکارهای آن کاملا آشنا باشند و در آینده به کار بگیرند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد تا دستگاههای اجرایی ذیربط، امکانات، ظرفیت ها و برنامه های خود را در جهت ساخت، توسعه و تجهیز مدارس سبز در استان قم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم اعلام کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5587