کد مطلب:5533
تاریخ انتشار:9 آذر 1398 ساعت 17:29
چاپ چاپ

تعطیلی موقت ۲۵ درصد از نیروگاه‌های زغال سنگ کره جنوبی به منظور مقابله با آلودگی هوا

کره جنوبی در تلاش برای مقابله با سطوح بالای خطرناک آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، ماه آینده به طور موقت یک چهارم از نیروگاه های زغال سنگ خود را تعطیل خواهد کرد.

کره جنوبی در تلاش برای مقابله با سطوح بالای خطرناک آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، ماه آینده به طور موقت یک چهارم از نیروگاه های زغال سنگ خود را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از ایسنا، وزارت انرژی این کشور اعلام کرده که ۱۴ نیروگاه بین ماه‌های دسامبر و فوریه و در ماه مارس نیز ۲۷ نیروگاه به طور موقت تعطیل خواهند شد اما این اقدام تأثیری در تأمین انرژی در سردترین ماه‌های سال نخواهد داشت.

هم‌چنین بسته به میزان تقاضا، دیگر نیروگاه‌ها نیز تولید انرژی خود را به میزان ۸۰ درصد از ظرفیت خود ادامه می‌دهند.

۶۰ نیروگاه زغال سنگ کره جنوبی ۴۰ درصد از برق این کشور را تولید می‌کنند اما سوزاندن زغال سنگ، آلودگی هوای کره جنوبی را تشدید کرده و غلظت ذرات خطرناک PM ۲.۵ را که در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در چندین شهر بزرگ مشاهده شده به میزان زیادی افزایش داده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که آلودگی هوا به دلیل ارتباط با ابتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی-عروقی، یک خطر عمده برای سلامت همگانی است.

مناطق بزرگی از کره جنوبی در بهار امسال با پوششی از ریزگردها پوشانده شده و نمایندگان مجلس این کشور را وادار به صدور هشدار "فاجعه اجتماعی" در پی تشدید آلودگی هوا کرد.

دولت کره جنوبی نیز در پاسخ به آلودگی هوا، طیف وسیعی از اقدامات اضطراری از جمله محدود کردن فعالیت نیروگاه‌ها و استفاده از وسایل نقلیه و هم‌چنین کاهش میزان گرد و غبار ایجاد شده توسط سایت‌های ساختمان‌سازی را انجام داد، هر چند این اقدامات تاثیرات کمی را به دنبال داشته‌اند.

هم‌چنین ممنوعیت تردد وسایل نقلیه غیر ضروری به صورت یک روز در میان در شهرهای بزرگ به مدت چهار ماه از روز جمعه آغاز شد.

 بحران آلودگی هوا باعث ایجاد اختلافاتی میان چین و کره‌ جنوبی شده است. به گفته کارشناسان بهداشت عمومی در کره جنوبی، بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از آلودگی ریزگردهای منطقه سئول که تقریباً نیمی از جمعیت این کشور را در خود جای داده، از چین منشا می‌گیرد. این در حالی است که چین این ادعاها را رد کرده و اظهار داشته که نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و وسایل نقلیه خود کره جنوبی مقصر این آلودگی‌ها هستند.

وزارت انرژی کره جنوبی اعلام کرد که تعلیق فعالیت کارخانه‌های زغال سنگ باعث کاهش ۴۴ درصدی انتشار ریزگردها طی سه ماه از دسامبر نسبت به سال گذشته خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت انرژی این کشور، تقاضا برای این زمستان در هفته چهارم ژانویه در حدود ۸۸ هزار و ۶۰۰ مگاوات (MW) به اوج خود می‌رسد و در صورت فرا رسیدن یک موج سرمای شدید، به ۹۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

به نوشته روزنامه گاردین، پیش‌بینی می‌شود که منابع برق کره جنوبی از دسامبر تا فوریه تقاضای کشور را با مازاد انرژی بالاتر از ۱۱ هزار و ۳۵۰ مگاوات برآورده کند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5533