کد مطلب:5457
تاریخ انتشار:19 آبان 1398 ساعت 16:24
چاپ چاپ

شرکت کوکاکولا بیشترین آلاینده ⁧‫پلاستیکی را در جهان تولید می‌کند

براساس ممیزی که توسط Break Free From Plastic انجام شد ، کوکاکولا برای دومین سال متوالی بزرگترین آلاینده پلاستیک در جهان شناخته شده است.

براساس ممیزی که توسط Break Free From Plastic انجام شد ، کوکاکولا برای دومین سال متوالی بزرگترین آلاینده پلاستیک در جهان شناخته شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گروه عدالت محیط زیست از 72،541 داوطلب در 51 کشور خواست تا زباله های پلاستیکی را جمع آوری کنند.  تقریبا نیمی (43٪) از آنچه که پیدا کردند مارکهای مصرفی کاملاً مشخص بود.

کوکاکولا به عنوان یک آلاینده پلاستیکی جهانی شماره یک شناخته شد و پس از آن نستله و پپسیکو قرار گرفتند.

داوطلبان توانستند مناطقی را برای اقدامات پاکسازی خود انتخاب کنند و بنابراین نتایج نهایی ممکن است نمایشی کامل از روندهای جهانی نباشد. با این وجود، تقریباً 12،000 محصول کوکاکولا در 37 کشور جهان یافت شد.
برخی از روندهای منطقه‌ای نیز وجود داشته است. در ایالات متحده بزرگترین تولید کننده آلودگی پلاستیک شرکت نستله و پس از آن شرکت Solo Cup و استارباکس بودند. در اروپا ، هینکن سومین آلاینده پلاستیکی بود.

داوطلبانان بیش از 59000 کیسه پلاستیکی ، 53000 کیسه و 29000 بطری پلاستیکی پیدا کردند. هیچ کس واقعاً نمی‌داند که پلاستیک چه مدت طول می کشد تا در اقیانوس ها تجزیه شود، اما تخمین‌ها نشان می دهد که یک بطری پلاستیکی تا 450 سال طول می‌کشد.

کوکاکولا در بیانیه‌ای به رهگیری گفت: "با همکاری با دیگران ، ما در تلاشیم تا این مسئله مهم جهانی را برطرف کنیم."

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5457