کد مطلب:5420
تاریخ انتشار:14 آبان 1398 ساعت 12:13
چاپ چاپ

اطلس باستان‌شناسی هورامان رونمایی می‌شود

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران، از رونمایی اطلس باستان‌شناسی هورامان با همکاری دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی ایران، از رونمایی اطلس باستان‌شناسی هورامان با همکاری دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایسنا، روح الله شیرازی، مدیر پژوهشکده باستان شناسی کشور، امروز(‌14 آبان) در جلسه ارائه فعالیت‌های باستان‌شناسی پایگاه منظر فرهنگی هورامان، اظهار کرد: کار ارزشمندی در راستای تهیه اطلس باستان شناسی هورامان انجام شده و تلاش می شود پس از تایید نهایی کارشناسان پژوهشکده میراث با هماهنگی دفتر امور پایگاه ها رونمایی ویژه ای از آن انجام شود.

وی افزود: قرار است علاوه بر مطالعات ارزشمند باستان شناسی هورامان که توسط پایگاه هورامان به انجام رسیده در زمینه‌هایی غیر از باستان‌شناسی از جمله تهیه اطلس ابنیه، بافت و اطلس مردم شناسی هورامان پژوهشگاه میراث از پایگاه و فعالیت‌های آن حمایت ‌کند.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و معاون میراث استان نیز نکاتی را در خصوص اهمیت منطقه هورامان و روند تکمیل ثبت جهانی آن بیان کردند.
 اطلس باستان‌شناسی هورامان
همچنین گزارش‌های باستان شناسی پایگاه هورامان طی سه سال گذشته به سرپرستی مسعودصادقی راد توسط طالب نیا مدیرپایگاه منظر فرهنگی هورامان ارائه و بر حمایت‌های پژوهشکده از طرح‌های مطالعاتی پایگاه هورامان تاکید شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5420