کد مطلب:5412
تاریخ انتشار:13 آبان 1398 ساعت 16:42
چاپ چاپ

رودخانه ارس آلوده نیست

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت:رودخانه ارس آلوده نیست و هرگونه اظهار نظر در این باره کذب است.

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت:رودخانه ارس آلوده نیست و هرگونه اظهار نظر در این باره کذب است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی علایی افزود: اخیرا در فضای مجازی موضوع آلودگی آب ارس شایعه شده  اما  پس از بررسی‌های لازم از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هیچ‌گونه آلودگی در این رودخانه مشاهده نشد.

وی درباره تغییر رنگ آب این رودخانه اظهارداشت: دلیل تغییر رنگ این رودخانه ناشی از کم شدن آب و پایین آمدن دمای هوا بوده است.

فرماندار پارس‌آباد مغان بیان کرد: وارد شدن پساب ارمنستان به این رودخانه از سال های قبل مطرح شده و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که ورود پساب به این رودخانه صحت ندارد.

علایی افزود: فعالان فضای مجازی باید قبل از انتشار خبر، صحت و سقم آن را بررسی کرده و پس از تایید نهایی منتشر کنند.

وی اظهارداشت: مردم نگران آلودگی این رودخانه نباشند و شایعات فضای مجازی را باور نکنند.

رودخانه ارس که در زبان ترکی آذربایجانی آراز خوانده می شود از کوه‌های بینگول منطقه آناتولی ترکیه سرچشمه می‌گیرد، در مرز ترکیه و ارمنستان به رود آرپا چای می‌پیوندد، سپس مرز مشترک نخجوان را به طول ۱۱ کیلومتر تشکیل می‌دهد.

این رودخانه پس از گذر از مرز ایران و نخجوان، از مرز میان ایران و ارمنستان عبور می‌کند و دوباره مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان را شکل داده و در منتهی‌الیه شمالی استان اردبیل (شهرستان پارس‌آباد) وارد جمهوری آذربایجان شده و به رودخانه کورا و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.

این رود هزار و ۷۲ کیلومتر طول دارد و از طولانی‌ترین رودهای داخلی ایران است.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5412