کد مطلب:5365
تاریخ انتشار:8 آبان 1398 ساعت 11:30
چاپ چاپ

کلیسای نوتردام در فهرست آثار در خطر نابودی

«صندوق جهانی بناها و آثار تاریخی» (WMF) در گزارشی فهرستی از بناها و مکان‌های تاریخی سراسر جهان را ارائه کرده که در خطر نابودی قرار دارند.

«صندوق جهانی بناها و آثار تاریخی» (WMF) در گزارشی فهرستی از بناها و مکان‌های تاریخی سراسر جهان را ارائه کرده که در خطر نابودی قرار دارند.


به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از ایسنا، کلیسای در آتش‌سوخته «‌نوتردام»‌ واقع در پاریس، یادبود ملی «برز ایرز»‌ واقع در ایالت «یوتا»‌ و پارک ملی جزیره «ایستر» واقع در شیلی در میان ۲۵ بنای تاریخی و بناهای یادبودی هستند که توسط «صندوق جهانی بناها و آثار تاریخی» در فهرست بناها و مکان‌های تاریخی در خطر نابودی قرار گرفته‌اند.

حالا تمامی بناها و مکان‌های تاریخی که در فهرست این  صندوق جهانی قرار گرفته‌اند، می‌توانند کمک‌هزینه ۱.۶ میلیون‌ دلاری مرمت و بازسازی را از این صندوق دریافت کنند.

گروهی از متخصصان میراث تاریخی بناهای انتخاب‌شده امسال را از بین بیش از ۲۵۰ نامزد انتخاب کرده‌اند. کارشناسان برای انتخاب بناهای یادبود و تاریخی سه معیار را در دستور کار خود قرار داده‌اند: ۱. از اهمیت فرهنگی برخوردار باشند، ۲. خطر جدی آن‌ها را تهدید کرده باشد و ۳. دسترسی اعضای بنیاد جهانی ابینه و آثار تاریخی به این مکان‌ها امکان‌پذیر باشد.

«تپه مقدس اینکاها» -  منطقه‌ای حاصل‌خیز در نزدیکی «ماچوپیچو»‌ -  که به دلیل ساخت یک فرودگاه در خطر نابودی قرار گرفته، از دیگر مناطق تاریخی است که در این فهرست قرار دارد.

صندوق جهانی بناها و آثار تاریخی از آغاز سال آینده فرآیند مرمت و بازسازی بناهای معرفی‌شده در این فهرست را  به کمک سازمان‌های محلی آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5365