کد مطلب:5341
تاریخ انتشار:6 آبان 1398 ساعت 09:49
چاپ چاپ

سفر مشهد چقدر خرج برمی‌دارد؟

مشهد با تجهیز مراکز اسکان موقت برای زائران حرم امام رضا (ع) آماده می‌شود.

مشهد با تجهیز مراکز اسکان موقت برای زائران حرم امام رضا (ع) آماده می‌شود. پیش‌بینی شده است امسال بیش از ۵۰۰ هزار «زائر پیاده» به مشهد سفر کنند. از سوی دیگر حجم تقاضا برای سفر به این شهر، نمودار قیمتی خدمات به‌ویژه بلیت پروازهای برگشتی را به شدت بالا کشیده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران(IENA)
، رباط‌ها و کاروانسرهای تاریخی در مسیرهای منتهی به شهر مشهد با همکاری «جمعیت خدمتگزار زائران پیاده رضوی» برای اسکان موقت زائران پیاده در مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان، تجهیز و آماده شده‌اند. در این مسیر مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری نیز ایجاد شده تا زائران را برای دریافت خدمات، هدایت کند. بیشتر خدماتی که در اختیار زائران پیاده قرار داده می‌شود یا رایگان است و یا ارزان. به تاسی از پیاده‌روی اربعین، به مناسبت پیاده‌روی رضوی نیز در مسیرهای منتهی به مشهد موکب‌ها یا چادرهایی برای پذیرایی از زائران پیاده، برپا می‌شود.

سوای زائران پیاده، تورهایی به این مناسبت برگزار می‌شود که ظرفیت بیشتر آن‌ها تا روز دهم آبان‌ماه تکمیل شده است. مسافرانی که انفرادی و خارج از تور برای سفر مشهد اقدام کرده‌اند نیز بلیت برگشت هواپیما و قطار را به سختی می‌توانند تهیه کنند و یا باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازند.

درحال حاضر نرخ تور مشهد برای دو شب اقامت با ارزان‌ترین پرواز از ۵۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است. قیمت تورهای ریلی مشهد با دو شب اقامت در هتل ۵ ستاره از ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود تا یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان.  این قیمت‌ها بسته به تعداد روز اقامت، نوع اقامتگاه و درجه آن، وسیله نقلیه و خدمات جانبی و مبداء مسافر متغیر است.

اما بیشترین تغییر قیمت در مناسبت شهادت امام رضا (ع) در سفرهای هوایی به ویژه در مسیرهای برگشت رخ داده است. درحال حاضر قیمت بلیت پرواز یکطرفه از مبدأ تهران به مقصد مشهد از ۲۶۹ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان است اما قیمت همین بلیت‌ها در مسیر برگشت از مشهد به تهران تا ۸۰۵ هزار تومان رسیده که بیشتر از نرخ مصوب و اعلام شده در "جدول نرخ پروازهای داخلی" است.

در مسیر طولانی مشهد ـ اهواز نیز قیمت‌ این بلیت‌ها برای مسیر رفت حدود ۳۵۵ هزار تومان و برای مسیر برگشت از ۴۱۰ هزار تا ۶۸۶ هزار تومان است.

در مسیر پرتردد بندرعباس ـ مشهد نیز قیمت‌ رفت و برگشت بلیت هواپیما مجموعا یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود.

سفر با قطار به مشهد به نسبت هواپیما مقرون‌به صرفه‌تر است، به این شرط ‌که جای خالی پیدا شود. پایین‌ترین نرخ بلیت قطار که درحال حاضر پیدا می‌شود ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان و بیشترین آن۲۲۰هزار تومان برای یک نفر است. نرخ بلیت‌های برگشتی قطار نیز همانند هواپیما بیشتر از قیمت مسیر رفت است. قیمت بلیت قطار برگشتی از مشهد به تهران طبق آنچه در جدول فروش دیده می‌شود، از ۸۵ هزار تا ۳۳۰ هزار تومان است.

در مسیر بندرعباس به مشهد نیز قیمت بلیت قطار برای هر نفر حدود ۲۵۰ هزار تومان تعیین است که بلیت برگشت آن تا پایان این هفته نایاب شده است. 

در مسیر تبریز ـ مشهد نیز قیمت بلیت قطار در هر مسیر از ۱۳۸ تا ۱۹۵ هزار تومان است.

قیمت بلیت اتوبوس مشهد از مبدأ تهران از ۵۷ هزار تا ۹۷ هزار تومان است. نرخ اتوبوس بسته به بُعد مسافت و شهر مبدأ مسافر نیز متغیر است.

قیمت اقامت در هتل‌های مشهد برای تعطیلات پیش‌رو که با شهادت امام رضا (ع) همزمان شده است نیز از ۸۵ هزار تومان برای اتاق یک نفره آغاز می‌شود تا ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌رسد که نرخ یک سوئیت دوبلکس چهار نفره با خدمات ویژه است.

ظرفیت بیشتر هتل‌های مشهد برای روزهای ششم و هفتم آبان‌ماه تقریبا تکمیل شده است. برخی از هتل‌ها نیز اعلام کرده‌اند در مناسبت شهادت امام رضا (ع) رزرو کمتر از چهار شب را نمی‌پذیرند که معاون گردشگری قبلا متذکر شده: این اقدام هتل‌ها خلاف ضوابط است.

قیمت اجاره خانه برای اقامت در این شهر نیز از شبی ۷۰ هزار تومان برای یک واحد ۴ نفر آغاز می‌شود و به ۷۳۵ هزار تومان برای یک واحد دو نفره می‌رسد. نرخ اجاره‌ روزانه این خانه‌ها، براساس داده‌های نرم‌افزارهای مجاز رزرواسیون اقامتگاه‌ها اعلام شده و ممکن است در بازار آزاد نرخ‌ها متفاوت از این ارقام باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5341