کد مطلب:5332
تاریخ انتشار:5 آبان 1398 ساعت 13:02
چاپ چاپ

معاون سازمان محیط زیست:

تذکر لازم به مسئولان قرق‌های اختصاصی داده شده است

فیلم شکار یک راس کَل در فضای مجازی، مربوط به شکار در قرق اختصاصی چهل‌گزی در استان یزد بوده است.

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انتشار فیلم شکار یک راس کَل در فضای مجازی، گفت: این فیلم مربوط به شکار در قرق اختصاصی چهل‌گزی در استان یزد بوده اما به مسئولان قرق‌ها تذکر لازم را در این خصوص داده‌ایم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران(IENA)، کیومرث کلانتری نمایش شکار یک راس کل را در فضای مجازی محکوم کرد و افزود: این اقدام یک عمل ضد ارزش و ضد اخلاق بود که فرد شکارچی برای خودنمایی مرتکب شد.

وی اظهار داشت: اگر چه شکار انجام شده در قرق‌ اختصاصی علی آباد چهل گزی استان یزد و مربوط به بخش خصوصی بوده که از سال ۹۵ و در چهارچوب مجوزهای قانونی صادره فعالیت می‌کند، اما با توجه به احساسات و عواطف مردم نسبت به حیات وحش کشور این اقدام نکوهیده مورد اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بعد از این در صورت تکرار با مرتکبین برخورد خواهد شد.

کلانتری، گفت: قرق علی آباد چهل گزی دارای مجوز قانونی از شورای عالی محیط زیست کشور بوده و بیش از سه سال است که مجوز دریافت کرده اما دلیلی ندارد که شکارچیان آن با انتشار تصاویری از قرق به احساسات مردم ضربه بزنند.
وی اظهار داشت: قرق‌های اختصاصی توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود و طبق قانون سازمان حفاظت محیط زیست فقط نقش نظارتی دارد تا حفاظت محیط زیست در جوامع محلی شکل گیرد و نفع آن به اهالی مناطق برسد.
قرق اختصاصی علی آباد چهل گزی با وسعت ۵۰ هزار هکتار  دارای ۱۰۱۰  راس گونه کل، بز، قوچ، میش و آهو است و طبق قانون برای امسال فقط مجوز شکار ۲۵ راس کل صادر شده است.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5332