کد مطلب:5296
تاریخ انتشار:2 آبان 1398 ساعت 15:00
چاپ چاپ

سند مسئولیت اجتماعی محیط زیست کشور در حال تدوین است

سند مسئولیت اجتماعی محیط زیست کشور در حال تدوین است که بعد از نهایی شدن، متن آن روی پورتال سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌
گیرد.

سند مسئولیت اجتماعی محیط زیست کشور در حال تدوین است که بعد از نهایی شدن، متن آن روی پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اعلام نظر تمام اعضای سمن‌های این حوزه قرار گرفته و منتشر می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های زیست محیطی کردستان در سنندج اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور با وجود کمبود نیروی انسانی و بودجه توان رفع تمام مسائل و مشکلات زیست محیطی را ندارد و در این راستا نیازمند مشارکت مردم است.

ژیلا مهدی‌آقایی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از حوزه تخصصی صرف خارج شده و وارد حوزه اجتماعی شده است، اضافه کرد: حوزه اجتماعی محیط زیست شامل مردم، سمن‌ها، رسانه‌ها و جوامع محلی است.

وی افزود: از سال گذشته هر ۲ ماه یکبار نشست شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در سازمان تشکیل شده و ماهانه هم نشست‌های تخصصی در این ارتباط برگزار شده است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: سال‌هاست دستورالعمل یا شیوه‌نامه‌ای در حوزه‌های تخصصی که از طریق آن وارد کار مشترک با سمن‌ها شویم، نداشته‌ایم.

مهدی‌آقایی با بیان اینکه کارگروهی در دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست به منظور تدوین شیوه‌نامه تشکیل شده است، گفت:  به محض نهایی شدن متن این شیوه نامه بر روی پورتال سازمان قرار داده می‌شود تا تمامی سمن‌های کشور نظرات خود را در ارتباط با آن اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی محیط زیست بنابر اصل پنجاه قانون اساسی رسالت آحاد جامعه است، تاکید کرد: درصدد تدوین سندی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی محیط زیست هستیم تا از این طریق مسئولیت اجتماعی را به سبک زندگی تبدیل کنیم.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اگر این کارها انجام نشود بی‌شک مشارکت مردمی برای حفاظت محیط زیست را شاهد نخواهیم بود.

مهدی‌آقایی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی محیط زیست در سه حوزه فردی، کلان و میانی  دنبال می‌شود، اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی اصلی بخش حیات وحش است و در دیگر حوزه‌ها مانند آب، خاک، پسماند و غیره نیازمند هم افزایی بین‌ارگانی است.

۵۷۴ سازمان مردم نهاد در کردستان وجود دارد که از این تعداد ۳۸ تشکل مربوط به حوزه محیط زیست هستند.

 
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5296