کد مطلب:5277
تاریخ انتشار:29 مهر 1398 ساعت 08:51
چاپ چاپ

مدیریت کمپ‌پارک‌های قشم با اولویت دهیاری‌ها واگذار می‌شود

کمپ‌های ایجاد شده در سطح جزیره قشم با هدف ایجاد و ارتقاء خدمات مختلف به گردشگران به بخش خصوصی واگذار می‌شود که اولویت با دهیاران است.

کمپ‌های ایجاد شده در سطح جزیره قشم با هدف ایجاد و ارتقاء خدمات مختلف به گردشگران به بخش خصوصی واگذار می‌شود که اولویت با دهیاران است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در برخی موارد که دهیاری روستاها برای مدیریت از این سازمان درخواست هزینه و نیرو کرده‌اند، از دیگر گزینه‌های مشتاق به سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود.

مرتضی شیخ‌زاده با رد اخذ هزینه ورودی برای دسترسی به ساحل جزیره‌های ناز، افزود: واگذاری مدیریت این سایت برای ساماندهی و ارتقاء کیفیت خدمات به گردشگر از جمله ایجاد جاده دسترسی ویژه، احداث مکان‌های اقامتی، دوش آب شیرین و مانند آن است.

وی ادامه داد: ایجاد داده‌های آماری مورد نیاز سازمان منطقه آزاد و ایفای نقش نظارتی از دیگر اهدافی است که در این واگذاری مدیریت‌ها دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هرگونه واگذاری زمین در کمپ‌پارک‌ها و سایت جزیره ناز را رد و اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم سازمانی دولتی است و در اجرای قوانین کشور دقت لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تخریب قسمتی از ساخت و ساز پلاژ بانوان ساحل ریگو در حریم جاده، افزود: در برخی موارد پیمانکاران تخلفاتی را انجام می‌دهند که با رصد موضوع از روند آن جلوگیری می‌شود.

شیخ‌زاده تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر سایت جزیره ناز، واگذاری کمپ‌های ریگو و آفتاب جزیره قشم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی واقع شدن پلاژ بانوان در محدوده سایت جزیره ناز را تایید و ابراز کرد: در سایت‌هایی که جزو آثار ملی هستند، مناطق مختلفی از جمله منطقه اصلی، منطقه گردشگری و مانند آن تعریف شده است که واگذاری زمین در این سایت جزو منطقه گردشگری محسوب می‌شود.

نبود نارضایتی نشانه نبود توسعه است

سرپرست مدیریت طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: توسعه در هر منطقه‌ای با نارضایتی همراه است.

ناصر ذاکری خاطرنشان کرد: در صورتی که در منطقه‌ای نارضایتی وجود نداشته باشد، باید نسبت به ایجاد توسعه در آن تردید کرد.

جزیره ناز در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد. در این محدوده جزیره های کوچکی وجود دارد که هنگام مدّ دریا از ساحل جداست و به هنگام جزر با باریکه ای به ساحل قشم متصل می‌شود. انواع مرجان‌های دریایی، بی‌مهرگان، انواع لاکپشت‌های دریایی و گونه‌های مختلف پستانداران دریایی در این منطقه به صورت ساکن و مهاجر مشاهده می‌شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5277