کد مطلب:5267
تاریخ انتشار:28 مهر 1398 ساعت 17:23
چاپ چاپ

پاکسازی درختان حادثه‌ساز از جنگل النگدره گرگان

قطع درختان پوسیده و حادثه‌ساز پارگ جنگلی النگدره گرگان با نظارت کارشناسان واحد اداره فنی جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان آغاز شده است.

قطع درختان پوسیده و حادثه‌ساز پارگ جنگلی النگدره گرگان با نظارت کارشناسان واحد اداره فنی جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان آغاز شده و تنه‌های آن ها در حال خروج از منطقه است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
رییس اداره فنی جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان روز یکشنبه در بازدید از طرح برداشت درختان حادثه پارک جنگلی النگدره به خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این طرح، ایجاد امنیت و رفع خطر استفاده گردشگران از این تفرجگاه طبیعی است.

داوود مقدسی افزود: در این طرح درختان حادثه ساز در قالب هیاتی متشکل از کارشناس مجرب اداره کل، سرجنگلبان و یک کارشناس شناسایی، علامت گذاری و پس از کسب مجوز از سازمان مرکزی، نسبت به بُن زنی درخت  اقدام می شود.

به گفته وی با بررسی های انجام شده، درختان حادثه ساز در محدوده ۵۰ هکتار از عرصه های جنگلی و پرتردد پارک النگدره گرگان شناسایی و به مرور زمان برای رفع خطر آن ها اقدام خواهد شد.

مقدسی اضافه کرد: پیش از اجرای طرح مزبور، عملیات شاخه زنی درختانی که احتمال شکستن و سقوط آن ها وجود داشت با همکاری شهرداری گرگان انجام می شود.

رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیشتر درختان حادثه ساز در پارک جنگلی النگدره از نوع "ممرز" است.

درخت مَمرَز به فراوانی در شمال ایران دیده می شود و در ارتفاعات بالای ۶۰۰ متر با درختان بلوط و راش رشد می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان هم گفت: بُن کنی درختان حادثه ساز پارک جنگلی النگ دره گرگان تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

علی اصغر نکویی افزود: طرح مزبور با کسب مجوز از سازمان مرکزی انجام شده و خودسرانه صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: امسال بر اثر افتادن شاخه یا تنه درخت پوسیده ، دست یک کودک شکسته شده و در موردی دیگر چادر گردشگران مستقر در پارک النگدره واژگون شد.

پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهارخوران قرار دارد.

این منطقه جنگلی با آب و هوایی کم ‌نظیر که حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است، جایی فوق‌العاده برای بازدید و سپری کردن تعطیلات به‌ شمار می‌رود.

النگدره در دامنه جنگل‌های انبوه شمالی قرار دارد که از پوشش درختان جنگلی برخوردار بوده و مهم‌ترین نوع درختان این پارک را توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید و شیردار تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5267