کد مطلب:5194
تاریخ انتشار:20 مهر 1398 ساعت 17:56
چاپ چاپ

تاکید IUCN بر توقف روند کاهش جمعیت گونه‌ها

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) خواستار متوقف شدن روند کاهش جمعیت گونه‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی شد.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) خواستار متوقف شدن روند کاهش جمعیت گونه‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت خواستار آن شد تا اقدامات لازم برای حفاظت از گونه‌های جانوری در واکنش به تشدید بحران تنوع زیستی تسریع شود. همچنین از دولت‌ها، آژانس‌های بین‌المللی و بخش‌های خصوصی درخواست شده تا روند کاهش تعداد گونه‌ها را متوقف کرده و مانع از انقراض گونه‌های جانوری ناشی از فعالیت بشر تا سال ۲۰۳۰ میلادی شوند.

همچنین در نشست رهبران کمیسیون بقای گونه‌ها که در ابوظبی برگزار شد از دولت‌ها درخواست شده تا اقدامات فوری برای نجات گونه‌های در معرض خطر انقراض در نظر گرفته و با تهدیدهای کلیدی که جمعیت گونه‌های جانوری را به سمت انقراض هدایت می‌کند مقابله کنند.

این درخواست و بیانیه در نتیجه نشست بیش از ۳۰۰ رهبر کمیسیون بقای گونه‌هاست که پیش از سال ۲۰۲۰ برگزار شد و قرار است شاهد تصمیم‌سازی‌های حیاتی برای آینده زمین باشد.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی این اتحادیه،‌ دکتر «جین اسمارت» مدیر جهانی گروه حفاظت از تنوع زیستی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت گفت: تصمیم‌هایی که در سال ۲۰۲۰ گرفته می‌شود تعیین کننده آینده زمین خواهد بود. ما با وضعیت اضطراری در طبیعت مواجه هستیم. گونه‌های جانوری منبع اولیه درآمد و منابع مورد نیاز صدها میلیون انسان در جهان است. در شرایط حساس فعلی دولت‌های جهان باید مسئولیتی که در رابطه با این وضعیت اضطراری دارند پذیرا باشند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5194