کد مطلب:5177
تاریخ انتشار:18 مهر 1398 ساعت 13:58
چاپ چاپ

ایران رتبه دوم دنیا در سرعت رشد گردشگری را کسب کرده است

هر گردشگر خارجی به عنوان نماینده ای برای معرفی ایران محسوب می شود و صنعت گردشگری می تواند چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند و طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دوم دنیا در سرعت رشد صنعت گردشگری را کسب کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در همایش سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه شرق کشور در مشهد افزود: این تعداد از ورود گردشگر به کشور نسبت به پارسال که در مجموع هفت میلیون  و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی را در کشور میزبانی کردیم رشد قابل ملاحظه ای داشته که نشان از امنیت ایران دارد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی عوامل تهدید حوزه گردشگری در کشور موجود است و با  موضوع تنش های ناشی از تحریم ها هم مواجه هستیم اما باز هم شاهد روند رو به رشد صنعت گردشگری و ورود گردشگران به کشور هستیم.

او ادامه داد: خوشبختانه در حوزه گردشگری داخلی نیز رشد قابل ملاحظه ای را شاهدیم ضمن اینکه اخیرا تنوع در حوزه های جذب گردشگر  رشد خوبی داشته است و از طرفی تحقق توزیع گردشگری در سراسر کشور از اقداماتی است که به جد پیگیر آن هستیم و خوشبختانه تا کنون به میزان قابل توجهی محقق شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر گردشگر خارجی به عنوان نماینده ای برای معرفی ایران محسوب می شود و صنعت گردشگری می تواند چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کند.

مونسان با اشاره به رشد اقامتگاه های بومگردی از ۴۰۰ به هزار و ۸۰۰ واحد در دولت یازدهم افزود: مسیر گردشگری به عنوان مسیری راحت و پردرآمد برای کشورها در عرصه جهانی مطرح است و اگر چه این صنعت در رتبه سوم اقتصاد دنیا قرار دارد اما رشد روز افزون آن به زودی این صنعت را به رتبه نخست اقتصاد جهان ارتقا می دهد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری چالش‌های سایر صنایع که کاهش نیروی انسانی با رشد فناوری هاست را ندارد و همچنان یکی از صنایع اشتغال‌زا با اشتغال پایدار در دنیا محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ویژگی های صنعت گردشگری می توان به سرعت اشتغال بالا با نرخ سرمایه گذاری پایین، فراگیری و نرخ مشارکت زیاد صنعت گردشگری در رشد اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و کمک به مهاجرت معکوس و در برگیری ابعاد مثبت فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

مونسان افزود: به زودی برند ملی گردشگری کشور رونمایی می شود و سند توسعه گردشگری کشور نیز هم اکنون در حال رسیدگی در هیات دولت است و طی هفته های آینده بررسی و تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای دو هزار و ۴۵۱ طرح گردشگری در کشور  افزود: روز گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای واگذاری تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد به منظور حمایت از طرح های گردشگری ابلاغ شد.

او ادامه داد: در شرق کشور ۲۴۰ طرح سرمایه گذاری با پیش بینی نیاز به ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با قابلیت ایجاد ۲۵ هزار شغل در استان‌های شرقی کشور شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می شود.

در پایان این مراسم تمبر یادبود همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور و نیز آلبوم فرصت های گردشگری استان خراسان رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5177