کد مطلب:5150
تاریخ انتشار:16 مهر 1398 ساعت 16:46
چاپ چاپ

پلیس بریتانیا ۲۷۶ کنشگر مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی را بازداشت کرد

پلیس لندن روز دوشنبه ۲۷۶ نفر از کنشگران مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بازداشت کرد.

پلیس لندن روز دوشنبه ۲۷۶ نفر از کنشگران مبارزه با تغییرات آب و هوایی را بازداشت کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بازداشت شدگان عضو گروه اعتراضی «شورش علیه انقراض» (Extinction Rebellion) بودند. این کنشگران روز دوشنبه در اعتراض به تغییرات اقلیمی مسیر رفت و آمد در جاده ها، پل ها و میادین را در لندن و حومه این شهر مسدود کرده بودند.

کنشگران در بسیاری از شهرهای جهان روز دوشنبه دست به اعتراض علیه تغییرات آب و هوایی زدند. معترضان خواستار واکنش سریع دولتها در مقابل بحران آب و هوایی شدند.

گروه اعتراضی «شورش علیه انقراض» که در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا تشکیل شد از اقداماتی در راستای «نافرمانی مدنی» برای اعتراض به تغییرات آب و هوایی حمایت می کند. سازمان دهندگان این گروه مدعی هستند که اکنون ۵۰۰ زیرشاخه در ۷۲ کشور جهان دارند.

اعضای این گروه در استرالیا و نیوزیلند نیز روز دوشنبه با بستن جاده ها و پل ها و میادین به تغییرات آب و هوایی اعتراض کردند.
تظاهرت در آلمان

حدود هزار تن از اعضای گروه «شورش علیه انقراض» در برلین، پایتخت آلمان رفت و آمد در یکی از میادین مرکز این شهر را مختل کردند. آنها پیش از این در جریان تعطیلات آخر هفته در مقابل دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان تجمع کرده بودند.

تجمع کنندگان طرح دولت ائتلافی آنگلا مرکل برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را «ناکافی» می دانند.

با این حال صدراعظم آلمان از عملکرد دولتش در قبال موضوع تغییرات آب و هوایی دفاع کرد. وی اعلام کرد بخشی از طرح دولتش که قرار است روز چهارشنبه به تصویب برسد ساز و کاری را برای نظارت بر رعایت کاهش تولید گازهای گلخانه ای در هر بخش اقتصادی پیش بینی کرده است.
اعتراض هواداران محیط زیست در آمستردام

صدها تن از فعالان هوادار محیط زیست روز دوشنبه در آمستردام، پایتخت هلند در مقابل موزه ملی این شهر تجمع کردند. معترضان به تغییرات آب و هوایی در آمستردام در حالی برگزار شد که مقامات هلند این تظاهرات اعتراض آمیز را ممنوع اعلام کرده بودند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5150