کد مطلب:5119
تاریخ انتشار:11 مهر 1398 ساعت 12:38
چاپ چاپ

۱۳میلیون و ۴۶۰۰ گردشگر وارد استان بوشهر شدند

چشم انداز کشور در بخش توریسم بیش از ۳۰ میلیارد دلار است که با توجه به توانمندی استان انتظار می‌رود بوشهر بتواند سهم قابل توجهی در تحقق این درآمد داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت:از اول سال تاکنون ۱۳ میلیون و ۴ هزار و ۶۰۰ گردشگر داخلی و خارجی وارد این استان شدند و از مناطق و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و دریای بهره‌مند شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد حسن ارسطو زاده روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان بخش گردشگری استان بوشهر افزود: از این تعداد گردشگر ۱۳ میلیون نفر داخلی و چهار هزار و ۶۰۰ نفر گردشگران خارجی هستند که از ظرفیت‌ها و جاذبه های طبیعی، تاریخی و معنوی این استان  استفاده کردند.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۵۵۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری شده که برخی از آنها به نتیجه رسیده و برخی دیگر در دست بهره‌برداری  هستند.

ارسطوزاده اظهارداشت: با این میزان سرمایه‌گذاری ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ مترمربع فضا به تاسیسات گردشگری استان بوشهر اضافه می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همچنین با اجرای پروژه‌های در دست اجرا در این استان ۲هزار و ۸۵۷ تخت در قالب یک هزار و ۱۷۹ اتاق به ظرفیت اقامتگاهی استان اضافه و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۷۷۳ فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی از دیگر رویکردهای این سازمان است که در سالجاری تاکنون ۱۵ اقامتگاه بومگردی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

ارسطو زاده اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون تعداد هتل‌های استان بوشهر از ۱۴ به ۲۲، اتاق‌ها از ۵۹۰ به ۸۹۰، تخت‌ها از هزار و ۴۶۵ به ۲هزار و ۳۸۰ تخت و دفترهای خدمات مسافرتی از ۱۵ به ۳۲ و اقامتگاه‌های بومگردی ازصفر به ۲۵ اقامتگاه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: اقدام‌های انجام شده  در بخش توسعه فضاهای اقامتی برای گردشگران در استان بوشهر متناسب با ورود گردشگران نیست و حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش ضروری است.

ارسطو زاده گفت: مجموعه اقامتگاهی، آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان گردشگری از ابزارهای حرکت مجموعه گردشگری هستند که عملکرد هماهنگ آنها باعث ایجاد رونق گردشگری می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: با توجه به تاکید دولت به حضور مجامع عمومی، بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی در رونق اقتصادی انتظار می‌رود از این ظرفیت در بخش توریسم استفاده شود.

وی تاکید کرد: چشم انداز کشور در بخش توریسم بیش از ۳۰ میلیارد دلار است که با توجه به توانمندی استان انتظار می‌رود بوشهر بتواند سهم قابل توجهی در تحقق این درآمد داشته باشد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5119