کد مطلب:5102
تاریخ انتشار:10 مهر 1398 ساعت 12:30
چاپ چاپ

کوچ درنا‌های خاکستری از سیبری تا تایباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: نخستین گروه درنا‌های خاکستری از مناطق سردسیر،سیبری به نواحی گرمسیر تایباد در خراسان رضوی رسیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: نخستین گروه درنا‌های خاکستری از مناطق سردسیر،سیبری به نواحی گرمسیر تایباد در خراسان رضوی رسیدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از روابط عمومی  استان سید علی قیصری رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: دشت‌های کاریز تایباد یکی از بهترین زیستگاه‌های پرندگان به ویژه پرندگان شکاری و تنها زیستگاه درنای خاکستری در شرق کشور است.

او ادامه داد: شهرستان‌های تایباد و باخرز برخوردار از اکوسیستم کوهستانی و کویری است و در اکوسیستم کوهستانی گونه‌های جانوری با ارزش از قبیل قوچ، میش وحشی و خوک و در اکوسیستم کویری گونه‌های جانوری از قبیل کفتار و آهو زیست می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: این منطقه در شرق خراسان رضوی و حاشیه هریرود بهترین عرصه برای زمستان گذرانی درنای خاکستری است که همه ساله در اوایل مهر ماه از سوی سیبری به منطقه تایباد مهاجرت کرده و تا پایان فروردین ماه میهمان دشت‌های این بخش هستند.

قیصری با اشاره به اینکه عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های تایباد و باخرز را ۴۷۵ هزار و ۶۰۰ هکتار می‌باشد، افزود: ۱۱۷ هزار هکتار تحت حفاظت و مدیریت این اداره است که در حال حاضر با سه نیروی محیط بان حفاظت می‌شود در حالی که نگهداری این عرصه به ۲۲ نیروی محیط بان نیاز دارد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5102