کد مطلب:5078
تاریخ انتشار:8 مهر 1398 ساعت 12:12
چاپ چاپ

ضرورت اختصاص بودجه با ردیف مشخص برای حفاظت از جنگل‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار از گستره کشور، جزو اراضی ملی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توجه به حساسیت کار نیروهای این یگان در سطح کشور، تصویب و اختصاص بودجه قانونی متمرکز با ردیف مشخص اعتباری به این حوزه، ضروری بوده که پیگیر تحقق این مهم هستیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ علی عباش‌نژاد در جمع خبرنگاران زنجانی اظهار داشت: به ازای هر ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشور، یک نیروی حفاظتی فعال بوده و به‌رغم کمبود نیروی انسانی، آمادگی کامل در این حوزه برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی و تلاش برای کاهش خسارت‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات مربوط به نیروهای حفاظتی فعال در حوزه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت و حراست از انفال و عرصه‌های ملی را از اولویت‌های این سازمان خواند و افزود: آتش‌سوزی مراتع، یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که یگان حفاظت در سال جاری در برخی استان‌ها با آن مواجه شده است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی کارشناسان با بارش‌های بهاری سال ۹۸ و افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌ها شاهد افزایش آتش‌سوزی در مناطق مختلف بودیم که خوشبختانه حریق‌ها با ورود به‌هنگام نیروهای یگان حفاظت در مناطق بحرانی، مهار شد.

عباس‌نژاد گفت: طی ۲ سال گذشته تجهیزات مورد نیاز یگان حفاظت، خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گرفته اما این تجهیزات کافی نیست.

وی ابراز کرد: باید امکانات اطفای حریق هوایی نیز در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوان خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها را به حداقل رساند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار از گستره کشور، جزو اراضی ملی است.

وی افزود: ۱۴.۵ میلیون هکتار از سطح کشور را جنگل، ۸۵ میلیون هکتار را مرتع و ۲۵ میلیون را نیز بیابان تشکیل داده است.

با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زنجان از زحمات سرهنگ منصور خسروی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، تجلیل و سرگرد رضا مهدیون به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان معارفه شد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5078