کد مطلب:5018
تاریخ انتشار:31 شهریور 1398 ساعت 17:05
چاپ چاپ

اتمام حجت دستگاه قضایی در پرونده محیط بان همدانی

دستگاه قضایی در پرونده محیط بان همدانی به تازگی اتمام حجت کردند اگر رضایت خانواده شکارچی را نگیرید محیط‌بان قصاص می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان بعد از پیروزی انقلاب در تمامی زمینه‌ها مظلوم واقع شده در حالیکه در دیگر کشورها مساله محیط زیست در اولویت است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از ایرنا، اصغر دانشیان روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: حداقل میزان دریافتی محیط‌بانان ماهانه حدود ۱۴ میلیون ریال است درحالیکه انتظار داریم این افراد منطقه ای را حفظ کنند در حالیکه با این حقوق زندگی آنها نمی چرخد.

وی با بیان اینکه محیط زیست در بین سازمان ها میزان دریافتی و پرداختی و رفاهیات پایین ترین رتبه را دارد اضافه کرد: علاوه بر محیط‌بانان و کارمندان، سازمان محیط زیست نیز مظلوم است.

معاون سازمان محیط زیست گفت: همواره شعار محیط زیست دادیم ولی عمل نکردیم در زمینه پسماند نیز تا این موضوع را از منزل شروع نکنیم نمی‌توان آن را در کشور مدیریت کرد.

دانشیان تاکید کرد: حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ تریبون نماز جمعه در کشور داریم که مدیران محیط زیست ابتدا ائمه جمعه را توجیه کرده تا در شروع نماز جمعه، مردم را علاوه بر تقوا به حفظ محیط زیست دعوت و توصیه کنند.

 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای تبلیغ فرهنگ محیط زیست از ظرفیت بسیج و سپاه پاسداران، رسانه ها و صدا و سیما باید بهره گرفت .

دانشیان یادآوری کرد: لایحه محیط‌بانی در مجلس مصوب ولی در شورای نگهبان رد شد که امیدوارم با تصویب این لایحه، در صورت استفاده محیط‌بان از اسلحه در برابر شکارچی، همانند نیروهای مسلح با او برخورد می‌شود.

وی درباره پرونده مرگ یک شکارچی در همدان اظهار داشت: دستگاه قضایی به تازگی اتمام حجت کردند اگر رضایت خانواده شکارچی را نگیرید محیط‌بان قصاص می‌شود، در حالیکه تصویب این لایحه بازدارنده است.

دانشیان در زمینه جذب نیرو در این سازمان گفت: ۳۰۰ نفر قرار است در ۱۰ سال آینده به نیروهای سازمان اضافه شود که شروع این جذب نیرو از سال ۹۶ بوده است.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست متولی مدیریت سبز کشور است اما هنوز خود را در زمینه صرفه‌جویی در مصرف قانع نکرده پس چگونه به دیگران این موضوع را تکلیف کند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/5018