کد مطلب:4996
تاریخ انتشار:30 شهریور 1398 ساعت 13:17
چاپ چاپ

آلمان ۱۰۰ میلیارد یورو به مبارزه با تغییرات اقلیمی اختصاص داد

در بزرگترین موج جهانی که تا به امروز توسط یک نوجوان سوئدی در روز جمعه برای آینده اوضاع اقلیمی جهان برگزار شد، اعتراضاتی در ۵۷۵ نقطه آلمان علیه اوضاع اقلیمی جهان برگزار شد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز جمعه همزمان با تظاهرات صدها هزار نفر در اعتراض علیه گرم شدن زمین، از برنامه گسترده این کشور برای محافظت از آب و هوا به ارزش حداقل ۱۰۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از پایگاه اینترنتی فیزورگ، دولت ائتلافی مرکل پس از ماراتن مذاکرات شبانه، توافق نامه‌ای را برای مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های انرژی و صنعت، تقویت صنعت وسایل نقلیه برقی که هیچ گاز گلخانه ای منتشر نمی‌کنند و سوق دادن مسافرها از استفاده از هواپیما به استفاده از قطار به امضا رساند.

بر اساس سیستم «تجارت آلاینده»، از مصرف سوخت های فسیلی جلوگیری می شود، ۸۶ میلیارد یورو به زیرساخت های ریلی اختصاص داده می شود و شهرها بلیط سالانه ۳۶۵ یورویی برای حمل و نقل عمومی را آزمایش می کنند.

تجارت آلاینده، تجارت رویکرد مبتنی بر بازار برای کنترل آلودگی با ارائه مشوق های اقتصادی برای دستیابی به کاهش تولید گازهای گلخانه ای آلاینده است. کشورهای مختلف سیستم تجارت آلاینده را به عنوان یکی از استراتژی های تغییرات آب و هوایی بین المللی برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای اتخاذ کرده اند.

در خلاصه ای از توافق نامه دیشب آلمان آمده است که تا سال ۲۰۳۰ یک مبلغ سه رقمی میلیارد یورویی برای محافظت از آب و هوا و انتقال انرژی در دسترس خواهد بود.

دولت آلمان که برای سرمایه گذاری مازاد عظیم بودجه سالانه خود با فشار بین المللی روبرو شده است، اعلام کرد که این هزینه کرد اضافی بدون تاثیر بر برنامه های این کشور برای حفظ توازن بودجه به «حمایت از اقتصاد» کمک می کند.

در بزرگترین موج جهانی که تا به امروز توسط یک نوجوان سوئدی در روز جمعه برای آینده اوضاع اقلیمی جهان برگزار شد، اعتراضاتی در ۵۷۵ نقطه آلمان علیه اوضاع اقلیمی جهان برگزار شد.

اعتراضات جهانی علیه تغییرات اقلیمی زمین به طور خاص رهبران کشورها را هدف قرار داده است تا نشان دهند که مردم آنها می خواهند اقداماتی علیه تغییرات اقلیمی زمین انجام شود. اکنون این اعتصاب در نیوزلند و استرالیا آغاز شده است و تعداد بیشتری از کشورها در روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) با برگزاری اعتراضاتی علیه تغییرات اقلیمی به این حرکت جهانی پیوستند. کشورهای دیگر قرار است جمعه آینده در۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) اعتراضاتی علیه تغییرات اقلیمی زمین برگزار کنند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4996