کد مطلب:4980
تاریخ انتشار:27 شهریور 1398 ساعت 17:40
چاپ چاپ

با ۴ حیوان آشنا شوید که در مرز از دست دادن آنها برای همیشه هستیم

دانشمندان اخیرا موفق شدند تا از اسپرم آخرین جنس نر این حیوان، تخمک های ۲ ماده موجود را بارور کنند.

دانشمندان اخیرا موفق شدند تا از اسپرم آخرین جنس نر این حیوان، تخمک های ۲ ماده موجود را بارور کنند.
 
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، اول: فیل آفریقایی، بزرگترین حیوان راه رونده زمین است که هر ساله ۲۰ هزار فیل به خاطر عاجشان کشته می شوند. اخیرا در پی انتقاد دانشمندان از رنجی که فیل ها به دلیل جدا شدن از یکدیگر متحمل می شوند، ۸۷ کشور موافقت کردند که گرفتن فیل های وحشی را برای باغ وحش ها ممنوع کنند.

دوم: زرافه که بسیار نادرتر از فیل آفریقایی است و فقط ۶۸ هزار زرافه بالغ در حیات وحش باقی مانده اند که آنها هم یک انقراض خاموش را رقم می زنند.
۱۰۶ کشور به اصلاح تجارت جهانی اعضای زرافه ها رای دادند که این امر موجب شده تا فروش محصولات جانبی که از اعضای زرافه های شکار شده تولید می شد سختر شود.

سوم: کرگدن سفید شمالی که تقریبا در حیات وحش منقرض شده و آخرین نر این حیوان در سال ۲۰۱۸ مرده است. دانشمندان اخیرا موفق شدند تا از اسپرم آخرین جنس نر این حیوان، تخمک های ۲ ماده موجود را بارور کنند و امیدوارند که بتوانند آنها را در مادرهای جدید برای تولید نسل قرار دهند تا کردگن سفید شمالی را از لبه انقراض نجات دهند.

چهارم: یوزپلنگ که سریعترین پستاندار روی زمین است از ۹۰ درصد زیستگاهشان رانده شده اند. فقط ۷ هزار یوزپلنگ باقی مانده اند که این میزان نیمی از جمعیت ۴۰ سال گذشته این جانور است.
تقاضای غیرقانونی برای نگهداری توله های یوزپلنگ به عنوان حیوان خانگی هم اکنون بیش از پیش این حیوان را در معرض خطر انقراض قرار داده است.
 
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4980