کد مطلب:4850
تاریخ انتشار:14 شهریور 1398 ساعت 15:42
چاپ چاپ

رشد ۲.۵ برابری اعتبارات آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور

امسال از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور تخصیص داده شده و این رقم در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بود.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور تخصیص داده شده و این میزان تخصیص بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، هوشنگ جزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آبخیزداری در زمان دوران خشکسالی و پربارش برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل سیل استفاده می‌شود، اظهار کرد: در کل استان‌های کشور برای اجرای طرح آبخیزداری برنامه‌ریزی شده و این امر در هر استان بنا به تناسب مناطق اولویت‌دار انجام می‌شود و سعی شده از منابع مالی صندوق توسعه ملی بیشترین استفاده را کرد تا بتوان به نوعی به حوزه‌های سیل‌خیز و سفره‌های آب زیرزمینی که دچار مشکل شده، کمک کرد.

وی افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور تخصیص داده شده و این رقم در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بود. این میزان تخصیص بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است که علت آن هم تقاضای بسیار زیاد مردم، مسئولان و نمایندگان به دلیل اثرات خوب بر بحث کنترل سیل و افزایش آب قنوات و چشمه‌ها در کشور بوده است.

جزی گفت: در مناطقی که کار آبخیزداری انجام شده، حدود ۷۰ درصد سیل کنترل می‌شود؛ به طوری که در سیل اخیر گلستان ۷۵ میلیون مترمکعب سیل در این استان مدیریت شد و در استان‌هایی که کار آبخیزداری کمتر انجام شده بود، خسارت‌هایی وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار آبخیزداری اثبات شده است و مردم به دنبال آن هستند تا آبخیزداری توسعه یابد.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4850