کد مطلب:4804
تاریخ انتشار:10 شهریور 1398 ساعت 18:06
چاپ چاپ

کلانتری: ۸۰ درصد واردات روغن نباتی ما تراریخته است/ بخشی از مرغ و گوشت ما هم تراریخته است

برآورد شده که امسال ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل ۷ میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست با اینکه اکنون بخش عمده‌ای از واردات کشور محصولات تراریخته است، گفت: برآورد شده که امسال ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل ۷ میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته  هزینه خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عیسی کلانتری در حاشیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: روغن نباتی، ذرت، سویا و در مواردی حتی گوشت‌هایی که وارد می‌کنیم تغذیه شده از محصولات تراریخته هستند.

وی با اشاره به اینکه این محصولات را وارد و مصرف می‌کنیم، اظهار داشت: قسمتی از مرغ، گوشت و روغن نباتی ما محصولات تراریخته هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰ درصد واردات روغن نباتی ما تراریخته است گفت: بیش از ۹۰ درصد واردات سویا و کنجاله سویا نیز تراریخته است، همچنین بیش از ۷۰ درصد واردات ذرت نیز تراریخته است.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: برای مصرف این مواد هیچ مشکلی نداریم اما برای تحقیق محصولات تراریخته و حتی استفاده در سطح آزمایشگاهی مشکل ایجاد می‌کنند که این تصمیمات ضد و نقیضی است که در کشور گرفته می‌شود.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4804