کد مطلب:4803
تاریخ انتشار:10 شهریور 1398 ساعت 17:59
چاپ چاپ

مردم باید در تصمیم‌‎گیری‌های منابع طیبعی دخیل باشند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه ترویج حلقه واسط بین اجرا و مردم است، گفت: مردم باید در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا دخیل باشند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه ترویج حلقه واسط بین اجرا و مردم است، گفت: مردم باید در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرا دخیل باشند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری در ابتدا فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران مخلص آن حضرت را به تمام عاشقان و مریدان تسلیت گفت و با بیان اینکه ترویج باید از جنس مردم باشد، افزود: ترویج می‌تواند با اقدامات موثر خود طرح‌های منابع‌طبیعی را پایدار کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همیاران طبیعت را حافظان بی‌مزد و منت منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: همیاران طبیعت از جنس مردم هستند و روز به روز باید در میان آحاد مردم گسترش یابد چرا که همیاران طبیعت بازوی اصلی سازمان در حفاظت از منابع طبیعی‌اند و برای اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی باید ارتباط موثر با آنها ایجاد کرد.

آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولتمردان مبنی بر انجام‌دادن کارها با مردم، راهی جز این نداریم که امور مربوط به منابع‌طبیعی را با مشارکت مردم پیش ببریم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه گفت: واگذاری کارهای اجرایی به تعاونی‌ها و تشکل‌های محلی کمک زیادی به گسترش مشارکت‌های مردمی و پایدار کردن پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری می‌کند.

در این جلسه، مدیران گزارشی از اقدامات صورت گرفته و پیشرفت پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در سال ۹۸ را تشریح کردند و در بخش دیگری، ناصر احمدی یکی از معتمدان محلی به همراه مصطفی زاده استاد دانشگاه و تسهیل‌گر منطقه، در خصوص توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت مردم در حوزه روستای برگ سران استان اردبیل نیز گزارشی ارائه کردند.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/4803